چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
جایزه کتاب سال «کاستا» به یک خبرنگار سابق جنگ رسید

جک ‌فِروِدِر؛ خبرنگار سابق حوزه جنگ در بریتانیا، جایزه کتاب سال «کاستا» در سال 2019 را برای نگارش کتاب بیوگرافی «داوطلب»‌ از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فِروِدِر در کتاب‌ «‌داوطلب»، بیوگرافی یک سرباز لهستانی را روایت می‌کند که داوطلبانه  وارد اردوگاه «آشویتس» می‌شود تا حقایق وحشتناک آن‌را افشا کند.
 
فِروِدِر، این جایزه را به دو فرزند «پلیکی» که در دوران کودکی خبر اعدام پدرشان را به‌عنوان دشمن دولت کمونیستی شنیده بودند، اهدا کرد.
 
سیان ویلیامز؛ رئیس هیات داوران جوایز ادبی «کاستا»، کتاب «داوطلب» که درباره سربازی به نام «ویتولد پیلکی» است را به عنوان «اثری که باید مطالعه شود» توصیف کرد.
 
 وی ضمن تحسین نحوه گزارش «‌فِروِدِر» بیان کرد: «او برای نگارش این کتاب از منابع مختلفی استفاده کرده و هزاران منابع اولیه را برای تحقیق درباره زندگی «پیلکی» ترجمه کرده است. این داستانی است که هیچیک از ما پیش‌تر آن‌را نشنیده‌ایم و این اثر شایستگی آن‌را دارد تا شنیده شود. این کتاب اثری حیرت‌آور است».
 
ویلیامز ‌معتقد است داستانی که در کتاب «داوطلب» ‌به نگارش درآمده، بخش روایت‌نشده‌ای از تاریخچه اردوگاه «آشویتس» محسوب می‌شود.
 
کتاب سال «کاستا» که یکی از معتبرترین و مشهورترین جوایز ادبی در انگلستان است، در پنج بخش شامل بهترین رمان، نخستین رمان،‌ بیوگرافی، شعر و کتاب کودک برگزار می‌شود.
 
سارا کالینز برای نگارش «اعترافات فرانی لانگتون» برنده جایزه بهترین رمان اول، جاناتان کو برای نگارش «انگلستان میانه» برنده جایزه بهترین رمان،‌ مری جین چان برای مجموعه شعر «فلش» برنده بهترین شعر و جاسبیندر بیلان برای نگارش «‌آشا و روح پرنده» برنده بهترین کتاب کودک نیز دیگر برندگان جوایز کاستا در سال 2019 بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها