سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
بیانیه مشترک ایکا و ایفلا در مورد قانون حفظ حریم خصوصی و آرشیو

​شورای جهانی آرشیو (ایکا) و فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات كتابداری (ایفلا) در مورد قانون حفظ حریم خصوصی و آرشیو بیانیه ای مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در سال‌های اخیر علاقه روزافزون و حمایت قانونی و حقوقی با هدف پشتیبانی از حفاظت داده‌های شخصی افراد ایجاد شده است.
 
این پیشرفت به‌طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است اما موجب شده تا تأکید بیشتری بر چگونگی تأثیر آن بر عملیات آرشیوی و یکپارچگی منابع سازمانی (مثل اسناد؛ داده ها و ...) انجام شود.
این پاسخی به آگاهی از طبیعت تهاجمی روش‌های جدید گردآوری و استفاده از داده‌های شخصی است.
 
با توجه به تمایل افرادی که درگیر مدیریت منابع آرشیوی هستند؛ رعایت قانون، فقدان شفافیت می‌تواند در عمل، منجر به وضع آیین‌نامه‌ها و مقررات بیش از حد محدودکننده‌ای شود که به نوبه خود می‌تواند بر فراهم‌آوری و حفاظت آرشیوی اثر گذاشته و در نهایت بر دسترسی به اطلاعات ضربه وارد نماید.
 
این بیانیه در صدد است اصول محوری را در مورد حمایت از قوانین حفاظت از داده‌ها توسط کتابداران، آرشیویست‌ها و انجمن‌های آن‌ها ارائه کند. برای  کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه ایکا به آدرس «https://www.ica.org/en/ifla-ica-statement-on-privacy-legislation-and-archiving» مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها