دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
پوستر جایزه کتاب سال رونمایی شد

پوستر سی‌و‌هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، پوستر سی‌و‌هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال، دوشنبه‌(هفتم بهمن‌ماه) با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی جایزه کتاب سال، علیرضا کرمی، طراح پوستر و علی علیمحمدی، مدیر جشنواره‌های فرهنگی موسسه خانه کتاب در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

در این آئین، محسن جوادی با بیان اینکه این روزها باید بر اهمیت کتاب در جامعه تاکید کنیم، گفت: ایران در طول تاریخ با کتاب و فرهنگش معروف بود و باید به این مسیر برویم که شناخت از ایران با کتاب ادامه پیدا کند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌راد با بیان اینکه علما و فضلای درجه یک ما برای جایزه کتاب سال به‌عنوان یک جریان پژوهشی ارزش قائل هستند، گفت: توجه به کتاب سال، حرمت گذاشتن به علم و دانش است و تاکنون خوب برگزار شده و از این به بعد هم خوب برگزار خواهد شد. اطمینان می‌دهم هیچ پیش زمینه و هیچ پیش فرضی در گزینش کتاب‌ها اثر نگذاشته است.

علیرضا کرمی، طراح پوستر سی‌و‌هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال، گفت: محور اصلی طراحی این پوستر، تکیه بر ایرانی اسلامی بودن فرهنگ کشور ما دارد؛ بنابراین از عناصر ایرانی و اسلامی استفاده کردم. همچنین از کتاب‌آرایی و نمادهای آن همچون کاشی‌ها، کتیبه‌ها و نمادهای سنتی و ایرانی استفاده کردم. استفاده از تایپوگرافی و قرینه‌سازی  از دیگر  عناصر مورد استفاده در پوستر این دوره از جایزه کتاب سال است.

علیمحمدی نیز در سخنان کوتاهی گفت: در این دوره از جایزه کتاب سال، علاوه بر کتاب‌هایی که از طریق فراخوان به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال شد، کتاب‌های چاپ اولی که برای ثبت در بانک اطلاعاتی خانه کتاب به موسسه خانه کتاب ارسال می‌شود نیز مورد بررسی قرار گرفت که جامعیت داوری آثار راه به همراه داشته است.
 
در پایان، از پوستر سی‌و‌هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌و‌هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها