یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
​جام جهانی در جنگل

کتاب «جام جهانی در جنگل» عنوان تازه‌ترین اثر منتشر شده از جمال‌الدین اکرمی است که در قالب کتاب‌های بخش کودک و نوجوان انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روبط عمومی انتشارات کتاب نیستان، جمال‌‌الدین اکرمی نویسنده و طنز‌پرداز حوزه ادبیات کودک و نوجوان در کتاب «جام جهانی در جنگل» که به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان، راهی کتابفروشی‌ها شده به سراغ روایت داستانی با موضوع برگزاری یک مسابقه ورزشی در میان حیوانات جنگل رفته است و با استفاده از زبان طنز سعی کرده تا روایتی داستانی را از این ماجرا بازگو کند.
 
داستان اکرمی اما جدای از روایت داستانی شامل چند اتفاق دیگر نیز هست. تمرین روحیه همکاری و همدلی میان مخاطبان با استفاده از طرح داستانی برپایی یک مسابقه عمومی در کنار برشماری و مذمت برخی از صفات و ویژگی‌های شخصی ناپسند و در ادامه تفبیح آن‌ها و نیز نمایش برخی از استعدادها و خلاقیت‌های که مخاطب این داستان می‌تواند در خلال خوانش متن آن‌ها را کشف و اجرای آ‌ن‌ها را در درون خود مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.
 
داستان «جام‌ جهانی در جنگل» از منظر دیگری با زبانی طنز بازگو می‌شود. طنزی که هدف آن نه تنها خنداندن مخاطب نیست که سعی کرده خوانش و پیشروی در متن را برای مخاطب کتاب تسهیل کند.

این کتاب از نظر تصویری نیز حاصل تلاش 10 تصویرگر است که سعی کرده‌اند با طراحی گرافیک مجتبی ‌احمدی این کتاب را برای مخاطب باورپذیرتر کنند. استفاده از تکنیک نقاشی رئال با بهره‌مندی از رنگ‌های گرم و زنده و بدون اغراق در تصویر و شکل‌بندی کاراکترها از سوی این تصویرگران داستان این کتاب را برای مخاطبان آن باورپذیرتر کرده است.
 
انتشارات کتاب نیستان، کتاب «جام جهانی در جنگل» را با جلد گالینگور و کاغذ گلاسه در 224 صفحه به قیمت 195 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها