شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
«مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» منتشر شد

رمان طنز «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» نوشته جس اندروز با ترجمه بهاره قاسم‌پور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بر اساس خبر دریافتی از نشر خزه، دو پسر، يكي قلدر و بي‌ادب، ديگري خجالتی و دست‌وپا چلفتی، اما هردو بي‌استعداد در فيلمسازی، تلاش می‌كنند درباره‌ دختري كه مبتلا به سرطان است، فيلم بسازند تا بدين ترتيب به او روحيه بدهند. نتيجه‌ كار از پيش پيداست: فاجعه! اما تا اين فيلم ساخته شود، جس‌ اندروز، نويسنده‌ رمان «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» همه چيز را با طنز وحشتناكش به باد شوخي مي‌گيرد؛ از عميق‌ترين مفاهيم انساني مثل مرگ و عشق و رفاقت تا فيلمسازان بزرگي مثل ورنر هرتسوك و كوروساوا و استيون اسپيلبرگ! البته كه طنز تند و تيز اندروز فقط خواننده را به خنده نمي‌اندازد، بلكه او را به تأمل و تعمق درباره‌ همين مفاهيم انساني وا مي‌دارد.

منتقد روزنامه‌ گاردین درباره «مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» گفته است: «احتمالا بامزه‌ترین کتابی بود که خوانده‌ام. همه باید این کتاب را بخوانند.»

روزنامه‌ آبزرور  نيز چنين نظری در مورد اين رمان داشته است: «خنده‌دار و هیجان‌انگیز... تعریفی صادقانه از واکنش جامعه به بیماری و مرگ.»

بر اساس اين رمان، در سال 2015 فیلمی کمدی-درام به کارگردانی آلفونسو گومز ریون و با بازی توماس مان و اولیویا کوک ساخته شد كه علاوه بر اقبال و استقبال مخاطبان، جایزه‌ بزرگ هيئت داوران و همچنین جایزه تماشاگران را در جشنواره‌ فیلم ساندنس از آن خود کرد.

«مرگ خنده‌دار، عشق ناتمام» در 248صفحه و با بهاي 35هزارتومان از سوي نشر خزه انتشار يافته است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها