شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
برگزاری شبی برای داریوش شایگان و شناخت هند

مجله بخارا با همکاری مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و نشر فرزان روز به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد زنده یاد داریوش شایگان مراسمی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجله بخارا با همکاری مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و نشر فرزان روز به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد زنده‌یاد داریوش شایگان شنبه پنجم بهمن‌ماه مراسمی را در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌کند.
 
در این مراسم کاظم موسوی بجنوردی، فتح‌الله مجتبایی، نیر طهوری، محمد منصور هاشمی و علی دهباشی درباره آشنایی، سوابق مطالعاتی و آثاری که شایگان درباره فلسفه، ادیان و مذاهب هند و جریان‌های فرهنگی درگذشته تاریخی هندکه به زبان فرانسه و فارسی نوشته‌اند، سخن می‌گویند.
 
شایگان بیش از نیم قرن پیش کتاب «ادیان و مکتب‌های فلسفی هند» را تألیف کرد که هنوز پس از گذشت پنجاه و چند سال از منابع معتبر در این زمینه به شمار می‌رود. همچنین رساله دکتری ایشان Les relations de l'hindouisme et du soufisme: D'apres le Majma al-Bahrayn de Dara Shokuh) به زبان فرانسه که بعدها توسط جمشید ارجمند به فارسی ترجمه شد: (آئین هندو و عرفان اسلامی بر اساس مجمع البحرین داراشکوه) که این کتاب در حوزه تطبیقی اسلام و آئین هند از منابع درجه اول به شمار می‌آید. مساله هند همواره در نگاه شایگان بررسی می‌شد و آخرین سخنرانی ایشان درباره ماهاتما گاندی در جشن یکصد و پنجاه سالگی تولد او بود.
 
این مراسم ساعت 17 در نیاوران، کاشانک، مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، نرسیده به آجودانیه، پلاک ۲۱۰ برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها