چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» منتشر شد

رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دلیا اونز با ترجمه سارا کریمی توسط انتشارات علمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رمان «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دلیا اونز با ترجمه سارا کریمی به تازگی توسط انتشارات علمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. پیش از این‌، نشر آموت ترجمه‌ای از این‌رمان را منتشر و راهی بازار نشر کرده بود.

دلیا اونز، نویسنده و جانورشناس امریکایی است که این رمان را در آگوست ۲۰۱۹ منتشر کرد و توانست ۲۷ هفته متوالی صدر جدول فروش نیویورک‌تایمز را تصاحب کند. 

این‌رمان جنایی، درباره دختری است که اعضای خانواده‌اش او را در سنین خردسالی رها کرده‌اند تا تنها، در دل طبیعت بکر کارولینای شمالی، زندگی کند. «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» ۴۵هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بوده و همچنان در این فهرست قرار دارد.

این داستان، دو خط زمانی را شامل می‌شود؛ اولی زندگی و ماجراهای دختری به‌نام «کیا» را روایت می‌کند. مادام که او درباره سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۹ در انزوا و در حاشیه کارولینای شمالی، دوران رشد خود را طی می‌کند و خط زمانی دوم؛ بررسی قتل یکی از شخصیت‌های مشهور در کارولینای شمالی است. شاید نام کیا فقط از سه حرف تشکیل شده باشد، اما رنج‌هایی که او متحمل شده، در روح و جسم هیچ دختری نمی‌گنجند. تمام اهالی بارکلی‌کو، او را با لقب «دختر مرداب» می‌شناسند، دختر مردابی که نزدیک شدن او به سایر انسان‌ها تجربیات تلخ و شیرینی برایش به همراه دارد. حوادث پیچیده متعددی قبل و بعد از پیدا شدن جسد معشوقه سابق او رخ می‌دهد.

در ادامه داستان این‌رمان مخاطب متوجه می‌شود که برای سال‌ها، شایعات پیرامون «دختر مرداب» شهر آرامی در ساحل کارولینای شمالی را تسخیر کرده بود. به همین خاطر در اواخر سال ۱۹۶۹، زمانی که جسد چیس اندروز کشف شد، اهالی فوراً به دختر مرداب ظنین شدند. اما کیا در واقعیت کسی نیست که آن‌ها فکر می‌کنند. او دختر باهوش و توانایی است که سال‌ها به‌تنهایی در حاشیه مرداب به بقا ادامه داده و آنجا را خانه خود می‌داند. او دوستانش را بین مرغ‌های دریایی می‌یابد و درس‌هایش را در میان شن‌های ساحل می‌آموزد...

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» را اثری حزن‌آلود از روند رشد یک‌انسان و ماجرای یک قتل محتمل اعجاب‌انگیز دانسته‌اند. اونز طی با داستان موردنظر، به این‌نکته اشاره کرده که ما آدم‌ها، تا ابد در چارچوب کودکی خود خواهیم بود و سوژه رازهای زیبا و بی‌رحمی هستیم که طبیعت در دل خود نگه می‌دارد.

این‌کتاب با ۴۰۶ صفحه و قیمت ۶۵ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها