شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
پیام تسلیت مدیرعامل موسسه خانه کتاب برای درگذشت آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی و حسن سالاری

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پیام هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی و حسن سالاری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب به مناسبت درگذشت آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی، مؤلف، مترجم و گردآورنده آثاری در حوزه تاریخ اسلام و سیره ائمه اطهار‌(ع) و حسن سالاری، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج سیدهاشم رسولی محلاتی آمده است: «خبر ارتحال عالم فرهیخته، حضرت آیت‌الله حاج سیدهاشم رسولی محلاتی که بخشی عمده‌ای از عمرش را در خدمت فرهنگ بوده است، موجب تاثر و تاسف فراوان شد. مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی عمر پربرکت خود در راه تالیف، تصحیح و ترجمه آثاری ارزشمندی همچون زندگانی امام حسین‌(ع)، زندگانی امیرالمومنین‌(ع)، زندگانی حضرت فاطمه زهرا‌(س) و دختران آن حضرت، تاریخ اسلام: از پیدایش عرب تا پایان خلافت عثمان و... گذراند و منشأ خدمات ارزشمند و ماندگاری بوده است.

اینجانب به نوبه خود درگذشت آن اندیشمند فرزانه را به همه فرهیختگان و جامعه فرهنگی، علی‌الخصوص بازماندگان و خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد منان، علو درجات را برای ایشان و صبر جمیل را برای بازماندگان خواهانم.»

همچنین در متن پیام تسلیت مدیرعامل خانه کتاب برای درگذشت زنده‌یاد حسن سالاری آمده است: «خبر اندوهبار درگذشت نویسنده و پژوهشگر بنام زنده‌یاد حسن سالاری که در دوران حیات خود با خلق آثار ارزشمند، تصویر مناسبی از فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان به نمایش گذاشت، موجب تاثر و تالم گردید.آن مرحوم در طول حضور جریان‌ساز خود در عرصه نویسندگی، مترجمی و پژوهشگری و کسب جوایز علمی و فرهنگی همچون جایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۸۶، ۸۸ و ۸۹، جایزه کتاب فصل در سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۸۹، جشنواره نقد کتاب در سال ۹۴  و جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، گذشته از خدمات فرهنگی و ادبی با آثار درخشان خود به ادبیات کودک هم یاری رساند.

اهتمام و راهبری‌اش در تولید و انتشار کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان و نیز حضورش در عرصه آموزش از او چهره‌ای شناخته شده و دارای جایگاه و احترام ارائه کرده است.

ضایعه کوچ مهجورانه‌اش را به خانواده محترم ایشان، جامعه فرهنگی و ادبی کشور و دوستدارانش تسلیت عرض نموده، علو درجات را برایش از درگاه خالق «ن و القلم» مسألت می‌نمایم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها