چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
بیدل بهانه‌ای بزرگ است

اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رییس جمهور که امروز در مراسم افتتاحیه همایش «عرس بیدل» سخن می‌گفت، بیدل را بهانه‌ای بزرگ برای پیوند پارسی‌زبانان و عمیق‌تر شدن در حوزه بررسی‌های تخصصی زبان پارسی برشمرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رحیم مشایی که در همایش عرس بیدل سخن می‌گفت، بیدل را بهانه‌ای بزرگ برای گرد آمدن نگاه‌ها و جمع شدن و تبادل نظر پارسی‌زبانان دانست و وجود او را دلیلی بر جستجوی جایگاه رفیع انسان برشمرد. 

وی افزود: مانند بیدل در دنیا کم نیستند؛ اما کمتر شناخته شده‌اند. او جلوه‌ خاصی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسانی را به ظهور رسانید. 

مشایی مسئله مهم انسان را پرسش «من کیستم» بر شمرد و تاکید کرد: با پاسخ دادن به این پرسش می‌توان به تمام گرفتاری‌های بشر پایان داد. از شناخت، اشراف حاصل می‌شود و این اشراف است که شناخت به‌دست می‌دهد. 

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: انسان اقیانوسی است که خداوند را بازتاب می‌دهد و اگر شناخته نشود خدا شناخته نمی‌شود. حرکت بشر رو به کمال است و کمال انسان در بستر تاریخ میسر می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد که این‌گونه همایش‌ها بتوانند با تمرکز بر آثار بیدل، جامعه انسانی و به ‌ویژه پارسی‌زبانان را به سوی وحدت هدایت کند. 

همایش عرس بیدل پنجشنبه شب به کار خود پایان خواهد داد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط