سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
«نظام‌نامه داوری» جایزه فیروزه رونمایی شد

مراسم رونمایی از «نظام‌نامه داوری جایزه فیروزه» دوشنبه(۹ دیماه) با حضور معاون امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره فیروزه در معاونت امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست محسن جوادی، ضمن ابراز خرسندی از تدوین «نظام‌نامه داوری» جشنواره فیروزه گفت: تدوین نظام‌نامه کار اساسی و ماندگار است که در این حوزه انجام شده است زیرا بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ما مستند نیستند. بسیار جای خوشحالی دارد که این کار مهم از سوی دبیرخانه جایزه فیروه انجام شده است.
 
وی ادامه داد: سختی ایجاد نظام داوری، تنوع بخش‌های یک جشنواره است زیرا موضوع به مقولات زیباشناسی وارد می‌شود که کار داوری‌ها را سخت می‌کند به‌ویژه اینکه جایزه فیروزه یک جایزه کیفیتی است تا کمیتی. البته این امکان وجود دارد که در آینده، اصلاحاتی در این حوزه انجام شود و برخی از کاستی‌ها را جبران کند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به بُعد بین‎المللی جایزه فیروزه گفت: باید این ویژگی نیز در این جشنواره مورد توجه قرار گیرند. همچنین ضروری است تا بخش خاصی در داوری آثار به انتخاب مخاطبان اختصاص داده شود تا نظرات کاربران نیز در داوری‌ها لحاظ شود.

وی تصریح کرد: همچنین در نحوه داوری آثار باید توجه شود تا آثار استانی با توجه به بضاعت استان‌ها داوری شوند و با آثاری که در استان‌های برخوردارتر تولید شده‌اند، یکسان داوری نشوند.
جوادی با اشاره به برگزاری جشنواره فیروزه در استان‌ها گفت: امسال جایزه فیروزه ابعاد استانی پیدا کرده است و در سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان برگزار می‌شود تا آثار فرهنگی این استان‎ها مورد توجه قرار گیرد.

علی فریدونی، دبیر جشنواره نیز در این جلسه گفت: ایجاد «نظام‌نامه داوری» یکی از مواردی مصوب در شورای سیاستگذاری بود. در پنج دوره برگزاری جشنواره جای تدوین نظام‌‎نامه‌ای برای داوری آثار احساس می‌شد که خوشبختانه در این دوره انجام شد.
در ادامه این جلسه درباره این نظام‎نامه داوری و تدوین ملاک‌های ارزیابی آثار توضیحاتی ارایه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها