سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
پیش‌نویس سند اولیه حفاظت از محیط زیست تدوین شد

هفتصد و سی‌و‌ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در ادامه دستور جلسه گذشته با موضوع بررسی برنامه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و دیگر اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این جلسه سیدمحمدرضا موالی‌زاده با اشاره به بارندگی‌های سیل‌آسا در استان خوزستان، گفت: سیل در خوزستان شرایط سختی را برای مردم این استان ایجاد کرده و باید با زیرساخت های مناسب این شرایط تسهیل شود.

وی در ادامه افزود: دستور این جلسه در ادامه موضوع دو جلسه پیشین این شورا با عنوان بررسی برنامه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

در ادامه این جلسه محمد نصرالهی الموتی، دبیر شبکه‌های محیط‌زیست و منابع کشور گفت: توجه به محیط‌زیست بسیار با اهمت است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و محیط‌زیست و منابع طبیعی و حکمرانی در آن ازجمله مسایل پایه است.

وی افزود: هم دولت و مسئولان و هم مردم باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت داشته باشند و فرهنگ سازی در محیط زیست با تمام شئون حکمرانی ارتباط وثیق دارد.

نصرالهی الموتی تاکید کرد: بیاد در این حوزه بین بخش دولتی و سمن ها (سازمان های مردم نهاد) ارتباط عمیق تری برای ترویج حفاظت از محیط زیست صورت بگیرد.

در ادامه برخی از دیگر اعضا به ارائه نظرات خود درباره حفاظت از محیط زیست پرداختند. از جمله موضوعات مورد تاکید در این نظرات تغییر در سبک زندگی و الگوی مصرف، مدیریت پایدار سرزمین با نگاه آینده پایدار، ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه حفظ محیط زیست، توجه بر آموزش در حوزه های طبیعت گردی، محیط زیست و کدیریت پسماند، استفاده بهینه از آب و انرژی و ... بود.

در بخش دیگری از این جلسه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع محیط‌زیست بعد از دو دهه در این شورا بررسی می‌شود و اینکه سه جلسه به آن اختصاص یافته نشان از اهمیت آن است.

صالحی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با توجه به ماموریت های خود باید در حوزه آموزش و فرهنگ سازی وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی پیش نویسی از سند اولیه حفاظت از محیط زیست تنظیم کرده که باید برای نهایی شدن مورد توجه اعضای شورا قرار بگیرد.

در ادامه برخی دیگر از اعضا گزارشی از مجموعه اقدامات سازمان و نهاد خود در حوزه حفظ محیط زیست ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها