یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
​گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی

«گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی» سومین جلد مجموعه «اندیشه‌های خوشمزه» نقطه آغازی برای آشنایی کودکان با فرهنگ‌های مختلف و نمادهای آن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات نیستان، یکی از دغدغه‌های والدین کودکان دبستانی، به‌ویژه در سال‌های نخست، تقویت روان‌خوانی و درک مطلب آن‌هاست و کتاب‌های غیردرسی منبع اصلی برای رسیدن به این هدف مهم به‌شمار می‌روند. اما آیا انبوه کتاب‌های ترجمه موجود در بازار،  می‌توانند نتیجه مورد نظر را حاصل کنند؟
 
کارشناسان آموزش ابتدایی، متن‌های نوشته شده به زبان مادری کودک را بسیار مفیدتر می‌دانند. آزمون سالانه و جهانی «پرلز» که برای سنجش سطح درک مطلب در میان دانش‌آموزان انجام می‌گیرد، برهمین نکته ظریف تاکید دارد. لازم به گفتن نیست که متاسفانه، دانش‌آموزان ایرانی، از جایگاه مناسبی در این آزمون برخوردار نیستند. از همین‌رو، تلاش و تاکید ناشرانی چون «کتاب نیستان» برای تولید آثار تالیفی ویژه کودکان دبستانی، بر ارتقای سطح سواد خواندن نیز تاثیر دارد.
 
مجموعه «اندیشه‌های خوشمزه» مخصوص گروه سنی «ب» دانش‌آموزان کلاس دوم و سوم، به‌زیبایی این موضوع را درنظر گرفته است و با طرح مفاهیمی انسانی همچون دوستی، پذیرش تفاوت‌ها و احترام به آن‌ها در قالب داستان‌هایی کوتاه و در حد حوصله مخاطب، در این مسیر گام برمی‌دارد.
 
«گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی» سومین جلد این مجموعه، علاوه بر موارد بالا، نقطه آغازی برای آشنایی کودکان با فرهنگ‌های مختلف و نمادهای آن نیز به شمار می‌رود.
هادی خورشاهیان با بهره بردن از شخصیت حیوانات و اشیائی که نماد کشورهای ایران، ایتالیا، مکزیک و آلمان به حساب می‌آیند، کودکان را به سفری هیجان‌انگیز در کشور ایتالیا دعوت می‌کند و تصاویر نرگس نیکویی نیز، این اطلاعات غیرمستقیم را تکمیل می‌کند.
 
کتاب کوچک «گربه ایرانی در چکمه ایتالیایی»، روایت سفر خیال‌انگیز موش خرمای مکزیکی برای صاف کردن برج کج پیزاست. گربه سفید ایرانی به‌جای اینکه او را بخورد، کمک می‌کند تا به مقصد برسد و این ماجراجویی با حضور پرنده آبی ایتالیایی و سگ زرد آلمانی و اشاراتی جالب به عادت‌های رایج امروزی ادامه پیدا می‌کند.
 
هنر و دوستی حلقه ارتباط شخصیت‌های رنگارنگ سومین جلد از مجموعه «اندیشه‌های خوشمزه» است که در روایتی ساده، کودکان را مجذوب می‌کند و دریچه‌ای را به‌سوی گفت‌وگو و پژوهش می‌گشاید.
 
والدین و مربیان پرحوصله می‌توانند با این اثر، کودک را به استفاده از دانشنامه‌ها ترغیب کنند و باعث شوند تا توانایی جست‌وجو در منابع اطلاعاتی را به آرامی فراگیرد.
 
انتشارات «کتاب نیستان» امیدوار است تا فرزندان این سرزمین، روزبه‌روز به توانمندی‌های خود، برای دسترسی به زندگی شاد و سالم بیافزایند و با نگاهی مهرآمیز به دنیا و ساکنان آن بنگرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها