شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
امضای تفاهمنامه میان کتابخانه ملک و پژوهشکده حج و زیارت

زمینه مطالعه، پژوهش و نشر نسخه‌های خطی مرتبط با فرهنگ حج و زیارت، با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی میان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده حج و زیارت در تهران فراهم می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این تفاهم‌نامه با حضور دکتر غلامرضا خواجه‌سروی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و دکتر علی‌اکبر ضیایی رییس پژوهشکده حج و زیارت (نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت) برای دو سال به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه میان این موقوفه و پژوهشکده حج و زیارت در راستای همکاری‌های مشترک فرهنگی در حوزه‌های مرتبط کاری به ویژه در زمینه‌های فرهنگ حج و زیارت به منظور پیشبرد فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی تنظیم شده است.

تشویق پژوهشگران برای انجام برنامه‌ها و پروژه‌های پژوهشی در حوزه‌های نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و سربی، سندهای تاریخی مربوط به فرهنگ حج و زیارت و برگزاری نشست‌های علمی، هنری، سمینار، نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه آثار مربوط به فرهنگ حج و زیارت، به ویژه برپایه نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و سربی و سندهای تاریخی دو طرف، از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

از دیگر محورهای تفاهم‌نامه میان کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده حج و زیارت می‌توان به تبادل انتشارات تخصصی مربوط به فرهنگ حج و زیارت توسط هر دو طرف، همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در حوزه‌های مشترک به ویژه آثار و پژوهش‌های مربوط به فرهنگ حج و زیارت و همکاری‌های مشترک فرهنگی در زمینه نشر متون و آثار مربوط به میراث فرهنگ فرهنگ حج و زیارت به ویژه در زمینه نشر و بازنشر متون اشاره کرد.
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها