یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
اختتامیه نخستین جشنواره ملی بریلفا برگزار می‌شود

اختتامیه نخستین جشنواره ملی خط بریل فارسی در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی(بریلفا) سه‌شنبه (26 آذرماه) از ساعت 9 تا 12 تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی خط بریل فارسی، با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ آسوتان آسوتکوفسکی، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو؛ سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و نوش‌آفرین انصاری برگزار خواهد شد.

دراختتامیه نخستین جشنواره ملی خط بریل فارسی، ضمن معرفی نفرات برگزیده، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به تمامی ارسال کنندگان آثار، گواهی حضور در جشنواره اعطاء خواهد کرد و به آثاری که در فرآیند داوری و ارزیابی حداقل 50 درصد امتیازات لازم را کسب کنند، گواهی پذیرش اثر نیز تعلق خواهد گرفت.

همزمان با اختتامیه جشنواره، نمایشگاهی از آثار ارسالی و سایر دستاوردهای موجود و فعالیت‌‏های انجام شده در حوزه بریل نیز برگزار خواهد شد.

نخستین دوره جشنواره ملی خط بریل فارسی «بریلفا» با هدف بهبود جایگاه بریل در تأمین نیازهای اطلاعاتی نابینایان، رفع کاهش تدریجی استفاده از این خط در دو دهه اخیر در ایران، توجه ویژه سازمان‏‌ها و معاهدات بین‏ المللی بر حفظ، گسترش و رسمیت بخشی بیشتر به آن و همچنین بازشناسی و معرفی خط بریل به جامعه توسط کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها