یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
دسترسی آنلاین به بیش از 5 میلیارد رکورد داده دریایی

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی از فراهم شدن امکان دسترسی به بیش از پنج میلیارد رکورد داده‌های دریایی از طریق پورتال مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همزمان با هفته پژوهش، امکان دسترسی به بیش از پنج میلیارد رکورد داده‌های دریایی شامل طرح‌های پژوهشی درون‌سازمانی، گشت‌های دریایی، طرح‌های کلان پایش پژوهشگاه و همچنین داده‌های چند سازمان بین‌المللی از طریق پورتال مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به منظور ارائه خدمات بهتر به پژوهشگران و سازمان‌های دریایی فراهم شد.
 
بهروز ابطحی؛ رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در این‌باره گفت: پایگاه داده این مرکز اکنون 232 رکورد فراداده، 130 مجموعه داده، دو هزار جدول داده و چهار و نیم میلیارد رکورد داده‌های اندازه‌گیری دریایی، اقیانوس‌شناسی ماهواره‌ای و داده‌های مدل‌سازی را به‌صورت رایگان و بدون محدودیت، منطبق با استانداردها و سیاست‌های برنامه بین‌المللی تبادل داده‌های اقیانوسی (IODE)، در حوزه‌های مختلف دریایی شامل فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، هواشناسی و زمین‌شناسیِ دریا در محیط‌های دریایی ایران (خزر، خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند) در نشانی اینترنتی http://incod.inio.ac.ir در دسترس قرار داده است.
 
وی ضمن اشاره به قابلیت‌های این پورتال افزود: از طریق این پورتال، دسترسی به فراداده‌های (متادیتا) چند سازمان ملی شامل سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان نقشه‌برداری کشور، سازمان هواشناسی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات ایران و موسسه تحقیقات آب نیز امکان‌پذیر است. همچنین این پورتال، دسترسی به داده‌ها و سایر خدمات و محصولات این مرکز را تسهیل می‌کند و فرایند کشف داده، ارزیابی و دسترسی به زیرساخت مناسب داده یکپارچه را فراهم می‌کند.
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود مرادی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    وجود 5 میلیارد رکورد داده دریایی یک فرافکنی و بازی یا داده هاست و عملا ارزشی ندارد. اگر به روشی که این پژوهشگاه ارائه داده بخوایم بررسی کنیم جایی مانند سازمان جغرافیایی ارتش بیش هزاران میلیارد رکورد داده دارد. اینجانب شخصا برروی اپ تاپ خودم بیش از 18 میلیارد رکورد داده دارم. این موضوع بارها به این پژوهشگاه تذکر داده شده ولی گوش شنوایی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها