شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
رویداد ملی فهما به فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد جهش می‌بخشد

سید‌عباس صالحی گفت: طرح ملی فهما فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و عرصه‌ رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فهما، سیدعباس صالحی گفت: اجرای «طرح ملی پایتخت فهما» فرصتی برای دیده شدن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و عرصه‌ای برای رقابت و معرفی الگوهای برتر مساجد است که با یک تپش و سرعت قابل توجهی، آن‌را پیش خواهد برد.
 
وی درباره دیدگاه خود از رویداد ملی فهما که در قالب تعیین شاخص‌های هشت‌گانه برای ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجراست، گفت: وجود بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد با مخاطبان چشمگیر در سراسر ایران، فرصتی را فراهم کرده تا حرکت‌های فرهنگی، هنری و دینی در مساجد را به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی و تاثیرگذار، در کنار هم قرار دهیم و با سرعت قابل توجهی پیش ببریم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایده‌ها و طرح‌های مختلفی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دنبال می شود، افزود: سامانه جامع اطلاعات با نگاه مبتنی بر پایش بهتر از تحرکات و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار قرار دارد تا ضمن قرار گرفتن ایده ها در فضایی متبادل، امکان بهره‌مندی کانون‌های مختلف از ایده‌های یکدیگر را فراهم سازد.
 
وی گفت: طرح پایتخت فهما با این نگاه شکل گرفته است تا فرصتی برای دیده شدن حرکت‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتفاق می‌افتد، ایجاد و از سوی دیگر با امتیازاتی که تعریف شده فرصت‌های رقابتی برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مهیا کند.
 
صالحی بهره‌مند شدن مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از الگوهای برتر شناخته شده در این رویداد را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: با شکل‌گیری پایه‌های این نگاه، فرصتی در شاخص‌های «قرآن و عترت»، «شبکه‌سازی و ساماندهی»، «هنر متعالی»، «کتاب و کتابخوانی»، «مناسبت‌های ملی و مذهبی»، «فضای مجازی و رسانه»، «غنی‌سازی اوقات فراغت» و «خلاقیت و نوآوری» فراهم شده تا بتوانیم ترکیبی از نگاه کمی و کیفی را با هم تلفیق کنیم.
 
وی با بیان اینکه این رویداد ملی هنوز در نقطه شروع است، تصریح کرد: «طرح ملی فهما» گرچه با شاخص‌های محدودتری شروع شده، اما زمینه‌های تکمیل و تکامل خود را پیدا می‌کند و این شاخص‌ها هم از لحاظ تعداد و هم به لحاظ کیفیت و سنجش‌های کیفی ارتقا پیدا می‌کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «رویداد پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران» امسال نخستین تجربه خود را پیش رو دارد که امیدواریم با قدم‌های رو به جلو قدرت تکامل بیشتری پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها