جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
صالحی با محمد ناصری‌فرد نویسنده و هنرمند خمینی دیدار کرد

سیدعباس صالحی با نویسنده و هنرمند پیشکسوت، محمد ناصری‌فرد دارای دکترای باستان شناسی از کشور مالزی در شهرستان خمین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در جریان سفر دو روزه به استان مرکزی با محمد ناصری‌فرد هنرمند خمینی دیدار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، فرماندار خمین، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، مدیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان و تنی چند از مسئولان خمین با دو تن از هنرمندان پیشکسوت شهرستان خمین دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در دیدار با جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با حضور در منزل محمد ناصری فرد هنرمند و باستان‌شناس خمینی دیدار کرد.

مـحمد ناصری فرد در شهرستان خمین دیده به جهـان گشود. وی دارای تحصیـلات دکـترای باستان‌شناسی هنر با تجربه شانزده سال پژوهش‌های مستمر میـدانی در غارها و کوه‌های ایــران با پایـی که ترکش خورده، حـدود ۷۵۰۰۰۰ کیلومتر پیــاده و سـواره به عشق سربلـــندی ایــران عزیز راه‌ها رفته؛ مسافتی بیش از ۱۵ دور به گرد کـره زمین و دیگـر نقاط جهان که منتج به کسبدانش تخصصی درخصوص مطالعه برروی نقوش صخره‌ای(نقاشی‌های کهـن درون غارها و کوه‌های ایران و جهان) شده است. وی با دیگـر محافل علمی بیرون از ایران همکاری و تعامل مطالعاتی داشته است.

بیش از۹۰مصاحبه‌ خبری اختصاصی در ارتباط با هنرهای صخره‌ای در ایران، بیرون از ایران و تألیف هفت جلد کتاب در زمینه‌های مختلف شده است که سه جلد از آنها به نام‌های (موزه‌های سنگی- هنرهای صخره‌ای)  و  نیز  کتاب  (سنگ نگاره‌های ایران- نمـادهای اندیشه نگـار)، مرتبط با سنگ نگاره‌های ایران و جهان است. قسمت‌هایی از محتوای سریال مستند یازده قسمتی سنگ نگاره‌های تیمره که از شبکه چهار سیما بارها پخش شد، برگرفته از کتاب‌های اشاره شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها