جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
هنر ارتباطی امام راحل از اعتماد وسیع به مردم بود

سیدعباس صالحی با اشاره به اینکه هنر ارتباطات امام با وجود اینکه در دانشکده ارتباطات واحدهای رسانه را نگذرانده بودند، چنان بود که با مردم همراه بود، گفت: هنر ارتباطی امام از اعتماد وسیع به مردم بود و به مسئولان درس باور کردن اقشار مختلف مردم را دادند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی امروز جمعه در نشست فعالان قرآنی، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی و هنرمندان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) اظهار داشت: بخش وسیعی از این اتفاقات براساس مشارکت مسوولان این کانون‌ها و براساس حرکت‌های مردمی انجام شده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد مقدورات خود فعالیت‌های این کانون‌ها را در سطح کشور پیگیری می‌کند و براساس اقدامات این وزارتخانه هفت هزار فعال قرآنی در کشور از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.

صالحی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از فعالان قرآنی دانست و گفت: یک هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی در ۲ سال اخیر تحت پوشش خدمات بیمه قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در ۲ سال گذشته بیمه‌شدگان عضو صندوق هنرمندان از ۲۸ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر افزایش یافت و منابع مالی این حوزه ۲ برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه  ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه قرآنی امسال به مراکز مختلف تخصیص یافته است، تصریح کرد: نگاه دولت و مجموعه کسانی که در فضای حاکمیت هستند به حوزه قرآن، ایجابی است و در سند مهندسی کشور و گزارش منابع قرآنی، با پرهیز از بحث‌های جناحی، تمام فعالان این حوزه حمایت شوند.

صالحی تاکید کرد: در یک سال و نیم اخیر اتفاقات خوبی در کانون‌های فرهنگی مساجد افتاده و تصویب اساسنامه کانون‌ها در شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، موجب قانونمندی این کانون‌ها شده است.

وی شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد را فرصتی برای هم‌افزایی دانست و افزود: تفاهم‌نامه‌ها با بسیج در حال اجرایی شدن است تا از ظرفیت شورای سیاستگذاری استفاده شود و  در حوزه کانون‌های مساجد شاهد امید تازه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال تفاهم‌نامه بین ارزش طرح‌های این وزارتخانه و استانداری مرکزی در حوزه زیرساخت‌ها و ایده‌ها است.

صالحی ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت، ۲۷ میلیارد ریال در حوزه دینی و قرآنی، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه هنری و سینمایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه فرهنگی و ادبی و ۱۷ میلیارد ریال برای حمایت از هنرمندان مصوب شده است.

وی ابراز داشت: با وجود مشکلات اعتباری دولت، تلاش می‌شود تا در ۲ سال باقیمانده از دولت دوازدهم، حمایت از فضاهای فرهنگی و هنری افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام با پشتوانه قرآن عظمت یافت و نهضت بزرگ اسلامی به پشتوانه روح امام به نتیجه رسید، گفت: هنر ارتباطی امام از اعتماد وسیع به مردم  بود و به مسئولان درس باور کردن اقشار مختلف مردم را دادند.

وی افزود: هنرمندی امام از ویژگی دیگر ایشان است و هنر ارتباطات امام با وجود اینکه در دانشکده ارتباطات واحدهای رسانه را نگذرانده بودند، چنان بود که با مردم همراه بود.

صالحی اضافه کرد: مردم نیز ایشان را به راحتی پذیرفتند و باور کردند و احساس کردند که امام نقش اعتلای جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی از سال ۴۲ نهضت خود را آغاز و مردم را با خود همراه کرد و هیچگاه به مردم خود پشت نکرده و مردم را در روزهای سخت باور و به آنها امیدوار بود.

وی تصریح کرد: امام هنرمندی با خلاقیت هنری در فضاهای مختلف و حمایت ایشان از خلاقیت‌های هنری مسیر وسیعی از از هنرها را تجدید کرد.

صالحی با اشاره به ۱۷ سفر استانی خود گفت: در این سفرها دغدغه‌ها و پیشنهادات هنرمندان شفاف شد و در این راستا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها