پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
در سال ۹۹ شرایط بودجه‌ای بهتری برای مفاخر رقم خواهیم زد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید هم مفاخر را پاس بداریم و هم کسانی را که پا در جای پای مفاخر گذاشتند حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در سفری دو روزه وارد اراک شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم که امروز و فردا در استان مرکزی بوده و دیدار و گفت‌وگویی را با اهالی فرهنگ و هنر این خطه خواهم داشت.

صالحی تاکید کرد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که چه در گذشته و چه در دوره معاصر در حوزه فرهنگ، هنر، تاریخ و صنعت و کشاورزی کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی ارزیابی مسائل و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان را از جمله اهداف این سفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در مدت این دو روز دیدارهایی را با اهالی فرهنگ و هنر خواهیم داشت، این دیدار و گفت‌وگوها کمک می‌کند که دغدغه‌های آنان را شنیده و پیگیری‌های بهتری برای رفع دغدغه‌های آنان انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این سفر هفدهمین سفر استانی بنده است، تصریح کرد: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای را با استانداری منعقد خواهیم کرد که این تفاهم‌نامه نقشه راه را تا پایان دولت ترسیم کرده و تصویر دو سال آینده استان در حوزه فرهنگ و هنر را در بخش‌های زیرساختی، برنامه‌ای و حمایتی روشن‌تر می‌کند.

صالحی با تاکید بر لزوم گرامیداشت مفاخر گفت: کمک به حوزه گرامیداشت مفاخر و استمرار حرکت مفاخر در دوره معاصر از دیگر اهداف این سفر است، باید هم مفاخر را پاس بداریم و هم کسانی را که پا در جای پای مفاخر گذاشتن حمایت کنیم.

وی افزود: تا پایان سال جاری طرح‌ها و ایده‌هایی که برای گرامیداشت مفاخر مدنظر است را با قدرت ادامه خواهیم داد و در سال ۹۹ نیز شرایط بودجه‌ای بهتری برای این مهم رقم خواهیم زد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر، دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته و بازدید از تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی از جمله برنامه‌های این سفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها