جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
تاثیر مطالعه برای کودکان در سن یک سالگی

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کودکانی که والدینشان در سن یک سالگی برایشان کتاب می‌خوانند در سه سالگی مهات‌های لغوی بهتری از خود نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تارنمای پی‌پل- برای والدینی که از سنین آغازین کودکی همراه فرزندان خود کتاب می‌خوانند خبر خوبی است که بدانند با این کار شاهد یک تفاوت تاثیرگذار در  یادگیری کودکانشان خواهند بود.

در مطالعه‌ای که نتیجه آن ماه گذشته در مجله بیماری‌های کودکان دانشگاه راتگرز امریکا منتشر شد محققان پی بردند که کتاب خواندن برای کودکان در سن 1 سالگی تاثیر مثبتی بر شکوفایی و افزایش دایره واژگانی آن‌ها در سن 3 سالگی خواهد داشت.

این تحقیق بر روی 1772 کودک انجام شد. 31 درصد از والدین این کودکان که هر روز برای آن‌ها کتاب می‌خواندند مشاهده کردند که کتاب خواندن منظم و روزانه برای آن‌ها در سن یک سالگی قویا در نمرات آزمون واژگانی آن‌ها تاثیرگذار و مرتبط می‌باشد.

نویسنده سرپرست این مطالعه می‌گوید که کودکان به خواندن کتاب برایشان در سنین آغازین پاسخ مثبت می‌دهند و این روشی موثر برای بهبود مهارت‌های زبانی آن‌ها است.

نتایج این تحقیق همچنین بر روی کودکانی که به صورت ژنتیکی با مشکلات یادگیری دست‌و پنجه نرم می‌کنند موثر بوده و نشان داد که حتی این گروه از کودکان نیز در آزمون‌های درک واژگان توانایی بیشتری از همتایان خود که هیچ کتابی برایشان خوانده نمی‌شوند نشان داده‌اند.

مانوئل جیمزنز، سرپرست این تحقیق خاطرنشان کرد: « اگر چه پیش از این شواهدی دال بر تاثیر مثبت کتاب خواندن برای کودکان وجود داشته است اما این تحقیق تازه نشان می‌دهد که کتاب خواندن برای کودکان خیلی کوچک می‌تواند بسیار تاثیرگذار و تغییر چشم‌گیری در پیشرفت و رشد آن‌ها داشته باشد؛ به ویژه آن دسته از کودکان که کمی در یادگیری تاخیر دارند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها