یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
​اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌های کشور

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌های کشور می‌تواند به‌عنوان عامل تشویقی برای افراد محبوس لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محسن یاقوتی، مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درخصوص اشاعه فرهنگ کتابخوانی در زندان‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

بروجردی در این دیدار، با بیان اینکه ظرفیت کتابخانه ملی ایران متعلق به همه افراد جامعه است، گفت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌های کشور علاوه بر تاثیرات مثبت بر زندانیان می‌تواند به‌عنوان عامل تشویقی برای افراد محبوس لحاظ شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال، هرکدام از زندانیان اگر طی یک هفته یک کتاب خوانده و مفهوم آن را بازنویسی کنند، می‌توانند از مزایایی مانند مرخصی یا تخفیف در حبس برخوردار شوند.

در بخش دیگری از این دیدار، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با انتقاد از عدم انتقال بسیاری از اسناد دولتی به آرشیو ملی اسناد برای حفاظت از آن‌ها بیان کرد: قوه قضاییه برای پیشبرد این امر تاکنون همراهی خوبی با این سازمان داشته است و برای انتقال اسناد یک وزارتخانه، همراه خوبی با ما داشته است تا این امر مهم محقق شود.

در ادامه محسن یاقوتی، مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاون فرهنگی قوه‌ قضایی نیز با تاکید بر ضرورت ارتقاء تعاملات قوه قضاییه با جامعه نخبه کشور، تصریح کرد: شاید بهترین مکان برای شناسایی و ارتباط میان این نخبگان و قوه قضاییه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران باشد.

وی با اشاره به انجام فرآیندهای مربوط به توسعه دانش و اخلاق در قوه قضاییه، افزود: تلاش کردیم که با انجام اقدامات مهمی در بخش ارتباط داخلی، شاهد ارتباط خوب میان قضات، کارکنان و مدیران با مردم باشیم و در همین راستا چهار سال پروژه اخلاق حرفه‌ای و دو سال پروژه تکریم ارباب رجوع را انجام دادیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها