شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
نمایشگاه کتاب در جنوب کرمان به صحنه اجراهای خیابانی تبدیل شد

هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان در حالی امروز شنبه 16 آذرماه به کار خود پایان می‌دهد که در 6 روز گذشته شاهد اجرای نمایش‌های خیابانی متعدد و متنوع با موضوع کتاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، تئاتر خیابانی «کتاب کتاب است» در بخش جنبی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان به اجرا درآمد.

این نمایش به کارگردانی و بازیگری محسن فاریابی و ابراهیم عادلی و با موضوع استفاده به‌جا از کتاب به‌خصوص کتب خطی که در بعضی منازل نگهداری می‌شوند اما مردم فایده آن را نمی‌دانند و استفاده به‌جایی از آن ندارند، به اجرادر آمد. این نمایشگاه همچنین به تبلیغ فرهنگ اهدای کتاب به نیازمندان می‌پرداخت.


همچنین تئاتر خیابانی «آن ۴۹۵ نفر» در بخش جنبی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان و با حضور پرشور مردم به اجرا درآمد.

این نمایش به کارگردانی محمدجواد سالارپور و به نویسندگی امیر افشار و با بازیگری مهدی افتخاری و محمدجواد سالارپور با موضوع کتابخوانی ایرانی و تعداد شهدای جیرفت و عنبرآباد و همچنین تعداد شهدای سلاح‌های شیمیایی ایران و عراق به اجرا شد.

در اجرای دیگری که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و چندین مهد کودک و خانواده‌های آنها در بخش جنبی این نمایشگاه صورت گرفت، برنامه کودک و نوجوان توسط گروه کودک اجرا شد.


این برنامه با برگزاری مسابقه بین والدین و کودکان همراه با اهدای جوایز برگزار شد.

همچنین تئاتر خیابانی «اگر نجمه نه می‌گفت» با هنرمندی گروه هنری نخل عنبرآباد در هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان به اجرا در آمد.


این نمایش به نویسنگی و کارگردانی شهرام محمدآبادی و به‌سرپرستی محمد الله توکلی و با مشاوره منصور قمری با موضوع مقاومت و دفاع مقدس و رشادتهای انقلابی در دفاع مقدس از میهن اسلامی به اجرا درآمد.

رونمایی از تازه‌های نشر فرهنگ عامه در نمایشگاه کتاب جنوب کرمان
در خبری دیگر مربوط به هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، از تازه‌های نشر فرهنگ عامه در بخش جنبی این نمایشگاه رونمایی شد.

حسین طیبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین گفت: این نمایشگاه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برپا شده است و امیدواریم همه ما بتوانیم در حد خود در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشیم.


وی با بیان اینکه تاریخ گذشتگان به برکت کتاب است، عنوان کرد: آنچه که به ما از گذشتگان به ارث رسیده است، به‌برکت کتاب است و امیدواریم بتوانیم به‌خوبی این میراث گرانبها را به آیندگانمان نیز منتقل کنیم.

طیبی افزود: از مجموعه کتاب «سیاه چادر نشینان ساردوئیه» به نویسندگی علی صادقپور، مجموعه شعر «رند پشت غم» سروده حبیب میرزایی به گویش رودباری، «بلوچستان ناشناخته» به نویسندگی ارنست ای فلوبر و به ترجمه سپهر صدیق‌نژاد شاعر جیرفتی رونمایی شد.

برپایی نشست تخصصی شاعران جنوب کرمان در نمایشگاه کتاب
نشست تخصصی شاعران جنوب کرمان در بخش جنبی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان با حضور شاعران و نویسندگان جنوب کرمان برگزار شد.

سیدحسین طیبی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این نشست عنوان کرد: شعر تجلی افکار و اندیشه‌های سبز شاعران است و می‌تواند در جامعه تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شعر نشاط، آرامش و پویایی را به ارمغان می‌آورد، عنوان کرد: شعر می‌تواند آثار و برکات زیادی برای خوانندگان در زندگی داشته باشد.


طیبی با بیان اینکه شاعران و نویسندگان جنوب کرمان با توجه به توانمندی‌هایشان در هنر شاعری صاحب آثار ارزشمند هستند، عنوان کرد: آنها توانسته اند در جشنواره‌های کشوری و استانی حائز رتبه‌های برتر شوند.

وی با اشاره به مجموعه باغ پنج انگشت، افزود: جمع آوری داستان‌های نویسندگان جنوب کرمان در قالب کتابی به نام باغ پنج انگشت اثری از کیوان براهام نمونه ارزشمندی است که می‌تواند گامی باشد برای اینکه در آینده شاهد جمع آوری آثار بیشتری از شعرا و نویسندگان جنوب کرمان باشیم.

رونمایی از مجموعه داستان‌های جنوب کرمان با نام «باغ پنج انگشت»
خبر دیگر از هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، اینکه از مجموعه داستان‌های جنوب کرمان با نام «باغ پنج انگشت» در آن رونمایی شد.


این مجموعه در ۲۱۶ صفحه توسط انتشارات دوات معاصر توسط کیوان براهام منتشر شده و در بردارنده داستان ۳۱ نفر از شاعران و نویسندگان جنوب کرمان است.

برپایی شب فرهنگی و هنری عنبرآباد، کهنوج و فاریاب در نمایشگاه
همزمان بابرپایی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، شب فرهنگی عنبرآباد، کهنوج و فاریاب در بخش جنبی این نمایشگاه و طی مراسمی با حضور حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هنرمندان و نخبگان فرهنگی جنوب کرمان برگزار شد.

این برنامه همراه با اجرای نمایش و موسیقی، شعرخوانی شاعران و نویسندگان عنبرآباد، کهنوج و فاریاب برگزار و در آن فیلم کوتاه «تابستان خوب» با موضوع کتاب به کارگردانی حجت دهقان اکران شد.


هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان که از 11 آذرماه در محل حسینیه شهدا آغاز به کار کرده است، امروز شنبه 16 آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها