شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
​سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خبرگزاری ایرنا تفاهم‌نامه امضا کردند

امکان پایش محیطی مجموعه اسناد، تصاویر و منابع آرشیوی ایرنا، با امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خبرگزاری ایرنا فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با حضور اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سیدضیا هاشمی، مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در محل این سازمان به امضا رسید.

اشرف بروجردی در ابتدا گفت: ایرنا به عنوان یک نهاد تولید کننده خبر و دغدغه‌مند که تمام وقایع و حوادث جامعه را رصد می‌کند، می‌تواند نقش حائز اهمیتی در تولید منابع تاریخی داشته باشد.

وی افزود: درحال حاضر، همه کسانی که در ساختار این نظام در حال فعالیت هستند توسط این خبرگزاری رصد می‌شوند و به نوعی زیر ذره بین قرار می‌گیرند که این امر به مرتفع ساختن خطاها کمک می‌کند.

بروجردی با تاکید بر شفاف‌سازی در انتقال اطلاعات این مهم را به عنوان یک اصل برشمرد و اظهار کرد: این امر دغدغه نسل امروز است که با انعقاد و عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه می‌توان گامی موثر در این راستا برداشت.

در ادامه سید‌ضیا هاشمی، عضو شورای عالی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: این شورا، محفل ارزشمندی است؛ زیرا اعضای ارزشمند و فرهیخته آن نسبت به فرهنگ و هویت این سرزمین دغدغه‌مند هستند.

وی با اشاره به فعالیت گنجینه فرهنگی خبرگزاری ایرنا بیان کرد: تصویر و متن این خبرگزاری گنیجنه بزرگی بوده‌است که اندک استفاده‌ای از آن صورت می‌گیرد و لازم‌است که ظرفیت‌های بهره‌مندی از این مهم نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا با تعامل و همکاری بیشتر دو مجموعه، این ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها ظهور و بروز پیدا کنند.
 
از مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری متقابل در برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی، همکاری در راستای ساماندهی محتوایی، فنی واستاندارد ‌سازی عکس‌ها و نگاتیوهای آرشیو ایرنا وهمکاری در معرفی آثار مکتوب جهت ثبت در حافظه جهانی اشاره کرد.

مقرر شد، در زمینه ایجاد کسب‌و‌کارهای نوین با هدف نوآوری، کارآفرینی و خلق ارزش افزوده، فراهم کردن امکان آموزش‌های تخصصی ضمن خدمت برای کارشناسان سازمان براساس موضوعات مورد توافق و فراهم کردن امکان پایش محیطی (نگهداری بهینه) مجموعه اسناد، تصاویر و منابع آرشیوی ایرنا همکاری‌هایی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها