سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
شاهنامه‌خوان‌های ارمنی تقدیر شدند

جشنواره پایانی شاهنامه‌خوانی ویژه دانش‌آموزان مدارس ارمنستان برگزار و به نفرات اول تا چهارم در دو بخش شاهنامه‌خوانی به زبان فارسی و به زبان ارمنی لوح تقدیر و تندیس شاهنامه‌خوانی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، جشنواره پایانی مسابقات شاهنامه‌خوانی با حضور سیدمحمد‌رضا حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان و مسئولین کتابخانه ملی کودک و نوجوان ایروان (خنکو آپر) و تعدادی از اساتید زبان فارسی و معلمان و فارسی‌آموزان مدارس ارمنستان برگزار شد.

معاون کتابخانه ملی کودک و نوجوان با قدردانی از همکاری‌های رایزنی فرهنگی کشورمان، این برنامه‌ها را پُل ارتباط فرهنگی فی مابین دو کشور همسایه و دوست ایران و ارمنستان خواند.

حیدری، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه فرهنگی مشترک، از مدیریت و کارکنان کتابخانه ملی کودک و نوجوان ایروان و نیز از هیأت داوران که طی چند ماه به برگزاری این مسابقه در سطح مدارس پایتخت و دیگر شهرهای ارمنستان پرداخته بودند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه، فارسی‌آموزان مدارس ارمنستان را طوطیان شکرشکن خواند، که اشعار شاهنامه فردوسی را به خوبی قرائت می‌کنند.

سپس فارسی‌آموزان مدارس ارمنستان با اجرای نمایش «رستم و سهراب» و نیز خواندن اشعاری از شاهنامه فردوسی به هنرنمایی پرداختند.

در پایان این مراسم، جوایز نفرات اول تا چهارم در دو بخش شاهنامه‌خوانی به زبان فارسی و به زبان ارمنی، همراه با لوح تقدیر و  تندیس شاهنامه‌خوانی از سوی رایزنی فرهنگی ایران به رسم یادبود به دانش‌آموزان منتخب مدارس ارمنستان اهدا شد.

در حاشیه این برنامه، نمایشگاهی از آثار نقاشی‌های دانش‌آموزان نیز با عنوان «ایران از نگاه من» برپا شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

حیدری در جریان بازدید از انستیتو شرقشناسی دانشگاه اسلاوونی ارمنستان، با آساتوریان، رییس این انستیتو دیدار و چندین عنوان کتاب از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان به کتابخانه بخش ایران انستیتو شرقشناسی دانشگاه اهداء شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها