یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
مهدی حجوانی با «مونیخ به افق تهران» در رادیو فرهنگ

کتاب «مونیخ به افق تهران» مهدی حجوانی در برنامه «چاپ اول» با حضور نویسنده اثر معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «چاپ اول» امروز (یکشنبه 10آذر ماه) مسعود بربر، کارشناس‌مجری، با مهدی حجوانی، نویسنده کتاب «مونیخ به افق تهران» گفت‌وگو می‌کند.

«مونیخ به افق تهران» شامل خاطرات مهدی حجوانی، نویسنده، مترجم، سرویراستار و پژوهشگر است که در آن به بازگویی حس‌ها، تجربه‌ها و برداشت‌هایش از سفر به آلمان در دو مرحله (سال‌های 2005 و 2008) در قالب‌ یادداشت‌های روزانه پرداخته است.

او در این یادداشت‌ها با بیانی صمیمی و با روایتی داستان‌گونه به توصیف خیابان‌ها، خانه‌های مردم، فوتبال، جام ملت‌های اروپا، جشن اکتبر، فرهنگ مردم آلمان و تجربه‌اش از حضور در مدرسه آلمانی پرداخته است.


یاد و خاطره ایران، حس دلتنگی و یادآوری موضوعات مختلف مربوط به ایران مانند شله زرد ایرانی، مقایسه موارد مختلف در آلمان با نمونه‌اش در ایران مانند میزان آب در ایران و آلمان، دستشویی‌ها، نحوه لباس پوشدن، ماشین‌های لباس‌شویی، اینترنت، آب‌وهوا، میزان بارندگی و مواردی از این دست، کاملا ملموس است. 

حجوانی دلیل نوشتن این کتاب را تأثیری بیان کرده که از ۶ سفر علمی و کاری به کشور آلمان داشته است؛
برنامه «چاپ اول» با اجرای  مسعود بربر و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، ساعت 12:45 برروی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها