یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
​کتاب صوتی «از دفترچه خاطرات سرباز گاف» در بازار کتاب

کتاب صوتی «از دفترچه خاطرات سرباز گاف» نوشته محمد میلانی با روایت مهدی نمینی‌مقدم و بهرام سروری‌نژاد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب صوتی «از دفترچه خاطرات سرباز گاف» نوشته محمد میلانی با روایت مهدی نمینی‌مقدم و بهرام سروری‌نژاد در 12 قطعه و مدت زمان 311 دقیقه منتشر شده است.
 
براساس خبر ایران صدا، «از دفترچه خاطرات سرباز گاف» داستان سه نوجوانی است که برای نشان دادن خودشان، وارد نظام ارتش کشوری فرضی به نام «ایالات‌های متحده خارجه» می‌شوند. کشوری در آن سوی دنیا که بسیار زورگو و عاشق جنگ است و برای لشکرکشی‌هایش حد و مرزی وجود ندارد.
 
این کتاب، حکایت آموزش نظامی سه نوجوان در یک هنگ نظامی با فرماندهی «فرمانده لاف» است. فرمانده، عاشق جنگ و ‌جنگاوری است و هیچ بویی از انسانیت نبرده است. تمام تلاش او، پرورش سربازانی بی‌رحم و سنگدل است که بتوانند دموکراسی را به مردم منطقه خاورمیانه تقدیم کنند.‌
 
این کتاب سعی دارد در قالب چند فصل، زندگی این هنگ در نظام ایالات‌های متحده و آتش‌افروزی آن‌ها را در دنیا به تصویر بکشد و نشان دهد که چطور خوی استعمارگری روی شخصیت و ‌روح این نوجوانان تاثیر فاجعه‌باری می‌گذارد.‌
 
نویسنده با بیانی طنز در این رمان، سعی می‌کند نمادی اخلاقی برای نوجوانانی ترسیم کند که در صورت نداشتن آگاهی و هوشیاری در دام نظامی‌گری نابسامانی می‌افتند و قدرت‌های بزرگ جهان به راحتی می‌توانند از آن‌ها در راه پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کنند.
 
محمد میلانی کتاب «دفترچه خاطرات سرباز گاف» را به کودکان شهید در فاجعه شیمیایی خان شیخون در منطقه ادلب سوریه تقدیم کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها