شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کارگاه «ایده‌پردازی و خلاقیت» برای مربیان کانون استان تهران برگزار شد

کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در کارگاه «ایده پردازی و خلاقیت» زیر نظر منصور ضابطیان آموزش دیدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدرس این کارگاه در زمینه‌ی اهمیت ایده‌پردازی و خلاقیت در کار و زندگی سخن گفت.

ضابطیان در این کارگاه که به شیوه گفت‌وگو محور برگزار شد، ابتدا با این پرسش از مربیان که: «قضاوت دیگران تا چه اندازه می‌تواند در ایجاد محدودیت در بروز خلاقیت‌ها و ایده‌پردازی‌ها مؤثر باشد؟» سخنان خود را آغاز کرد.

وی در ادامه در رابطه با راه‌های بروز خلاقیت در کار گفت: زمانی در حوزه خلاقیت و ایده‌پردازی در کارها و مسئولیت‌های‌مان موفق خواهیم بود که در درجه اول ایده‌پردازی را در جریان زندگی خودمان اجرایی کنیم.

مجری رادیو و تلویزیون یادآوری کرد: باید تلاش کنیم که مرز میان رویا و خیال‌پردازی را بسیار به هم نزدیک کنیم، زیرا خیلی از رؤیاها از یک خیال‌پردازی آغاز می‌شود.

ضابطیان در بخش دیگری از این نشست رویاپردازی را عامل تقویت خلاقیت عنوان کرد و یادآور شد؛ همه‌ی ما رویایی در ذهن داریم. داشتن رویا، فکر کردن به آن و تلاش برای رسیدن به رویاها، خلاقیت‌های ذهنی افراد را تقویت می‌کند.

او کارهای تکرارشونده و مستمر را یکی از خطراتی دانست که باعث روزمرگی و عادت می‌شود و آن را تهدیدی برای دور کردن افراد از ایده‌پردازی و خلاقیت دانست.

ضابطیان یادآور شد؛ برنامه‌ای موفق است که مبتنی بر نیاز مخاطب و جامعه طراحی‌شده باشد، امروزه بچه‌ها در دورانی هستند که علاقه‌مندی‌شان با دوران ما متفاوت است و دیدگاه‌های دیگری دارند که باید تلاش کنیم با ایده‌های تازه، این دو دوران را به هم نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: به جز خلاقیت و ایده‌پردازی در برنامه‌ها، توجه به نیاز کودکان و نوجوانان نیز یکی از عوامل مهم در موفقیت برنامه‌های تولید شده برای مخاطبان خواهد بود.

ضابطیان کودکان را بهترین معلمان خلاقیت دانست و گفت: بچه‌ها به‌واسطه‌ی آنکه چیز زائدی در ذهن‌شان نیست، از حداقل‌ها می‌توانند بهترین نتیجه‌گیری را انجام داده و مسائل و مشکلات‌شان را با راه‌حل‌های خلاق حل کنند.

مربیان شرکت‌کننده در بخش دیگری از این نشست، به بیان تجربیات‌شان در فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مراکز کانون پرداختند.

این نشست روز 29 آبان ۱۳۹۸ در موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها