چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
فعالیت‌های کتابی سازمان فرهنگ و ارتباطات در کشورهای مختلف تشریح شد

همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، این سازمان در کشورهای مختلفی همچون بلاروس، بوسنی، اندونزی، ازبکستان و تاجیکستان به برپایی نمایشگاه و اهدای کتاب دست زده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی، محمدعلی کیانی با اشاره به برگزاری هفته کتاب در ۵ کشور جهان گفت: در کشور بلاروس همزمان با برگزاری بیست‌وهفتمین هفته کتاب، نمایشگاهی از کتاب‌های ایرانی در محل کتابخانه‌ ملی بلاروس برپا و برخی از این کتاب‌ها به کتابخانه ملی بلاروس اهدا شد. رومن استپانویچ؛ رئیس کتابخانه ملی بلاروس نیز در این نمایشگاه حضور یافت و برگزاری این رویدادهای فرهنگی را راهی مناسب برای احیای همکاری‌ها و تقویت روابط در آینده دانست.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری رایزن فرهنگی ایران در بوسنی، نمایشگاهی از کتاب‌های ایرانی ترجمه شده به زبان بوسنیایی در تکیه مسعودیه در کاچونی، در نزدیکی سارایوو، برگزار شد. در تکیه مسعودیه، بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب و ۵۰۰ نسخه‌ی خطی به زبان‌های عربی، ترکی و فارسی نگهداری می‌شود.

محمدعلی کیانی اضافه کرد:‌ در این نمایشگاه کتاب، تعدادی از نسخه‌های ترجمه شده‌ی کتاب‌های قرآن، دیوان حافظ، «دا»، «ر؛ زندگی رسول حیدری» که به زبان بوسنیایی ترجمه شده بود به کتابخانه اهدا شد.

مدیرکل اداره‌ی همکاری‌ها و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات تصریح کرد: در ازبکستان نیز نمایشگاه کتابی در مجتمع آموزشی ایرانیان حضرت ولی عصر(عج) در تاشکند برگزار شد که به گفته‌ی رایزن فرهنگی با استقبال بسیار دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی افغانی و تاجیکی همراه شد.

کیانی ادامه داد: در این نمایشگاه ۸۰ عنوان از آثار ادبیات کلاسیک و معاصر که به زبان‌های فارسی و ازبکی منتشر شده، به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات در اندونزی گفت: در اندونزی نیز همزمان با برپایی هفته کتاب، تعداد ۱۲۰ جلد کتاب فارسی که به زبان اندونزی ترجمه شده بودند به سه دانشگاه «سونان»، «رادان» و «ال راینری» اهدا شدند.

کیانی در پایان یادآور شد: در قرقیزستان نیز با همت رایزن فرهنگی ایران در آن کشور، نمایشگاهی از کتاب‎های ایرانی و قرقیزی در طبقه‌ی اول کتابخانه‌ی عثمانف برگزار شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳  آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها