چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
دوره تخصصی ویکی ادبیات برگزار می‌شود

به مناسبت یک‌سالگی آغاز به کار دانشنامه مجازی ادبیات معاصر ایران، «ویکی ادبیات»، ویکی‌نویسان به دعوت بنیاد شعر و ادبیات داستانی در روزهای جمعه و شنبه (یکم و دوم آذر) گردهم جمع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، میثم امیری، سردبیر ویکی ادبیات با اعلام این خبر گفت: ویکی‌ادبیات دانشنامه مجازی شعر و ادبیات داستانی معاصر ایرانیان است و طی یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ مدخل در این دانشنامه بارگذاری شده است. از آنجا که ویکی‌ادبیات نیازمند نقد صریح و درست است، قرار است در این برنامه، نوشته‌های ویکی‌نویسان در کوره آزمون اساتید پخته شود. 

امیری با تشریح برنامه‌های این دوره گفت: در روز جمعه یکم آذر، اساتید به نقد و بررسی مداخل نوشته‌شده و ترسیم شیوه‌های نوین و صحیح ویکی‌نویسی خواهند پرداخت. روز شنبه نیز ویکی‌نویسان برخی از سندهای دیده‌نشده ادبیات معاصر در کتابخانه ملّی را خواهند دید و از دست‌نوشته‌های تاریخی ادبیات ایران بازدید خواهند کرد. 

گفتنی است، در این برنامه هوشنگ اتحاد، جمشید خانیان، علی‌اصغر دادبه، احسان رضایی، مرتضی سرهنگی، محمدرضا شرفی خبوشان ، غلامرضا طریقی، شهریار عباسی، سعید قطبی‌زاده، روح‌انگیز کراچی، رضا گلشن مهرجردی، جواد محقق و مهدی یزدانی‌خرّم مطالب خود را ارائه خواهند کرد.

یادآور می‌شود، نخستین دوره تخصصی ویکی‌ادبیات از ساعت ده صبح روز جمعه یکم آذر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان کار خود را آغاز خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها