سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
همایش ملی فلسفه فقه نظام برگزار می‌شود

همایش ملی فلسفه فقه نظام با سخنرانی علی اکبر رشاد، محسن اراکی و ابوالقاسم علیدوست ۶ آذرماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی و دبیر علمی این همایش به خبرنگاران گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همه ساله به مناسبت سالروز جهانی فلسفه نسبت به برگزاری همایشی با موضوع یکی از مباحث فلسفه های مضاف اقدام می کند که در سال جاری موضوع با اهمیت فلسفه فقه نظام مورد اشاره قرار گرفته است. در سال های گذشته نیز مباحثی از جمله فلسفه هنر، فلسفه فقه، فلسفه اصول فقه، فلسفه عرفان، اخلاق، کلام و … نیز طرح شده بود.

 
وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه راهکارهای تحقّق فقه نظام در فضای حوزه های علمیه و تحقّق فقه نظام در عرصه های تخصصی فقه با رویکرد فقه نظام یا فقه حکومتی دانست و گفت: فراخوان مقالات این همایش چندی پیش منتشر شده و مقالات خوبی به دبیرخانه همایش رسیده که طی پنل های تخصصی در خلال همایش توسط مولفان مقالات ارائه خواهد شد همچنین از مجموعه مقالات همایش نیز با حضور اساتید رونمایی به عمل خواهد آمد. رونمایی از سه اثر در حوزه فقه نظام نیز از دیگر برنامه های این همایش ملی خواهد بود.

ایزدهی همچنین افزود: سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد رئیس و موسس پژوهشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله محسنی اراکی رئیس مرکز تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه و استاد حوزه و دانشگاه از بخش های ویژه این همایش یک روزه خواهد بود.

دبیر علمی همایش فلسفه فقه نظام به همکاران این همایش علمی نیز اشاره کرد و گفت: همایش ملی فلسفه فقه نظام به همت گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه و با همکاری برخی مراکز علمی فرهنگی کشور از جمله مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، پژوهشکده فقه نظام و مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر(عج) در قم برگزار می شود.

همایش ملی فلسفه فقه نظام چهارشنبه شب ۶ آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با حضور اساتید، طلاب، دانشجویان و دانش پژوهان و علاقمندان به مباحث فلسفی خصوصا فلسفه های مضاف در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار شده و میزبان علاقمندان این حوزه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها