پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
شورای فرهنگ عمومی بوشهر با محوریت کتاب تشکیل جلسه داد

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال جاری با محوریت هفته وحدت و هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست، گفت: انقلاب اسلامی وحدت را در جامعه نهادینه و توسعه داده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در ادامه با بیان اینکه وحدت در جامعه نشان از توحید در ایمان است، افزود: اگر در جامعه‌ای وحدت نباشد، جامعه دچار بحران می‌شود. دشمنان همواره به دنبال وارد شدن ضربه از این ناحیه و تضعیف اسلام هستند که تنها راه جلوگیری از این مساله وحدت همگانی است.

وی با بیان اینکه در تاریخ بسیاری از ادیان به‌دلیل نداشتن انسجام و وحدت ضربه خورده‌اند، ادامه داد: انقلاب اسلامی که تجلی راستین اسلام است از همان روز اول بر وحدت تاکید ویژه داشته است و این نظام بر پایه همین مولفه مهم استوار مانده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه وحدت علاوه بر نشان از توحید و مدیریت عقلانیتی مدیریتی است، تصریح کرد: وحدت از دیرباز در استان بوشهر وجود داشته و امروز در این مقوله به‌عنوان زبانزد در کشور شناخته می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتاب و کتابخوانی نیازمند تقویت است و این انجام این مهم تلاش همگانی همه دستگاه‌های اجرائی را می‌طلبد.

وی در پایان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه کتاب در استان ضعیف است که توجه به آن علاوه بر توسعه استان موجب بالا رفتن سطح دانش و فرهنگ می‌شود، تصریح کرد: سابقه 300 تا 400 ساله استان در حوزه کتاب نشان از فوق‌العاده کهن بودن این حوزه دارد که باید با راه اندازی «گنجینه کتاب» یا «موزه کتاب» این میراث ارزشمند را نگهداری و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان، درمسیر تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است. در اسلام بحث سنی و شیعه مطرح نیست همگی با هم برابر و برادر هستیم

فاطمه کرم‌پور در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌های این هفته را از روز بیستم آبان‌ماه شروع کرده و تا پایان‌ماه جاری به اجرای دیگر برنامه‌ها خواهد پرداخت.

وی در پایان از همکاری دستگاه‌های اجرائی در برنامه‌های فرهنگی و هنری تشکر کرد و گفت: برگزاری و پوشش دادن برنامه‌ها به تنهایی میسر نیست. همدلی و هم‌افزایی می‌تواند اتفاقات خوبی را برای استان رقم بزند.

آنیتا مظفری، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گزارشی از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی ارائه کرد.

سپس سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، مدیرکل امور کتابخانه‌های استان، معاون سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران و رئیس شورای روحانیت و افتاء اهل سنت استان بوشهر به بیان برنامه‌های خود به‌مناسبت هفته وحدت و هفته کتاب و کتابخوانی پرداختند.

یادآوری می‌شود، هفته کتاب و کتابخوانی امروز با نواختن زنگ کتاب و مطالعه در مدرسه تاریخی سعادت در بوشهر آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها