چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
عواقب شلیک «صد روسی» بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «صد روسی» با نگاهی به ظرفیت‌های موجود در حوزه کتاب دفاع مقدس و راهکارهای بهبود وضعیت نشر و پخش کتاب در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «صد روسی» شامل خاطراتی از جانباز عبدالعلی یزدانیار است که به قلم میثم رشیدی مهرآبادی و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. در این نشست، «صد روسی» توسط جواد کلاته عربی (نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس)، محسن باقری اصل (منتقد ادبی) و با اجرای حمید بناء (نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس) مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

عموم علاقمندان می توانند روز یکشنبه 26 آبان ماه هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی از ساعت 15:30 تا 17 ضمن مراجعه به سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی ابتدای خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، در این نشست شرکت کنند.

عبدالعلی یزدانیار، جوانی از اهالی تهران بود كه با به صدا درآمدن ناقوس جنگ، راهی مناطق عملیاتی جنوب شد و همراه با نیروهای جنگ‌های نامنظم به فرماندهی شهید چمران، به جنگ با دشمنان بعثی پرداخت. او تا پایان جنگ، به جز ایامی كه به خاطر مجروحیت، در بیمارستان‌های تهران یا دیگر شهرها بستری بود، در عملیات‌های مختلف حضور یافت و در یگان‌های آتش‌بار و توپخانه به خدمت پرداخت. «صد روسی» نام خمپاره‌ای است كه از سوی دشمن مورد استفاده قرار می‌گرفت و یكی از حوادث مهم این كتاب را رقم زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها