سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
​تهران به روایت تهران‌نویسان/ کتاب‌شناسی تهران

کتاب‌های منتشر شده در خصوص تهران از آغاز تا کنون در جلسه آتی نشست‌های تخصصی عصر تهران بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست‌های تخصصی عصر تهران در این هفته میزبان برنامه نهان گنج‌های تهران خواهد بود، موضوع این نشست که با عنوان تهران به روایت تهران‌نویسان (کتاب‌شناسی تهران) نامگذاری شده است با توجه به آغاز هفته کتاب بررسی کتاب‌های منتشر شده در خصوص تهران از آغاز تا کنون خواهد بود.

علیرغم کتاب‌های زیادی که در خصوص تهران و مسائل فرهنگی و اجتماعی آن منتشر شده است کمتر کتب و مقالات منبع‌شناسی و ماخذشناسی در خصوص کتب مربوط به تهران بسیار اندک است.

در سی‌و‌چهارمین نشست نهان گنج‌های تهران که با همکاری دفتر تهران‌شناسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و در آستانه هفته کتاب برگزار می‌شود. مباحثی مثل اولین کتب منتشره درباره تهران و نویسندگان آن‌ها، بررسی کتب ماخذ‌شناسی تهران و نگاهی اجمالی به کتب منتشر شده در دهه‌های مختلف و بررسی برخی از مهمترین آن‌ها مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد. همچنین در این نشست کتاب در دست انتشار کتابنامه تهران معرفی می‌شود.

این برنامه با حضور غلامحسین تکمل‌همایون ،علیرضا زمانی، محمود منیعی و محسن اسدی و دیگر تهران‌پژوهان و علاقه‌مندان تهران‌شناسی برگزار می‌‌شود.

برنامه نهان‌گنج‌های تهران سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی اجتماعی در خصوص شهر تهران است که توسط انجمن دوستداران تهران برگزار می‌شود و تا کنون سی‌و‌سه نشست آن برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها