دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
​رونمایی از «فوتبال علیه دشمن» با صدای عادل فردوسی‌پور

نسخه‌ فیزیکی کتاب شنیدنی «فوتبال علیه دشمن» در تاریخ 24 آبان ماه با حضور کتابخوان و مترجم اثر در نشرچشمه‌ پریس رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند جمعه 24 آبان‌ماه از ساعت 17 تا 20 به نشرچشمه‌ پریس واقع در پاسداران نبش گلستان یکم مراجعه و کتاب صوتی فوق را با امضای عادل فردوسی‌پور تهیه کنند.

کتاب «فوتبال علیه دشمن» با عنوان اصلی Football Against the Enemy نوشته‌ «سايمون کوپر» در سال 1994 منتشر شد. این اثر حاصل سفر نویسنده به بیست‌ودو کشور دنیا است و درباره‌ تأثیر بازی فوتبال بر زندگی مردم نگاشته شده است. این کتاب در سال 1994 موفق به دریافت جایزه‌ «کتاب ورزشی برتر سال موسسه ویلیام هیل» شد که به بهترین کتاب‌های ادبیات ورزشی تعلق می‌گیرد. ادبیات ورزشی، شامل کتاب‌هایی پرکشش و هیجان‌انگیز هستند که گاهی ممکن است با روایت‌های ورزشی‌شان، اوج لذت دیدن یک بازی جنجالی را برای خواننده‌ اثر تداعی کنند.

«فوتبال علیه دشمن» درباره‌ تأثیر فوتبال بر زندگی مردم صحبت می‌کند و حواشی این بازی در فرهنگ‌های مختلف را به تصویر می‌کشد. این اثر شامل چندین فصل است که در طول آن‌ها «سايمون کوپر» درباره‌ تأثیر یک امر وزرشی در زندگی سخن می‌گوید. او به ملاقات مردم کوچه و بازار رفته و در ارتباط با مردمی قرارگرفته که اوقات فراغت‌شان پا به توپ هستند یا که جلوی تلویزیون تیم موردعلاقه‌شان را تشویق می‌کنند. او فوتبال را با نگاهی جامعه‌شناسی بررسی و تعریف می‌کند و آن‌ را فراتر از مرزها ترسیم می‌کند.

این کتاب توسط رادیوگوشه، واحد صوتی نشرچشمه تهیه و تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها