شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
اعزام فارسی‌آموزان مدرسه‌های گرجستان به ایران

فارسی‌آموزان ممتاز مدرسه‌های گرجستان به کشورمان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس گرجستان با همکاری بنیاد سعدی، تعداد ۲۲ نفر از فارسی‌آموزان ممتاز مدرسه‌های شماره (۱)، (۵۱)، (۵۵) و (۱۹۵) تفلیس گرجستان را به همراه سه نفر از معلمان زبان فارسی این مدرسه‌ها برای شرکت در یک اردوی آموزشی و فرهنگی روز گذشته (۱۷ آبان‌ماه) به کشورمان اعزام کردند.
 
دانش‌آموزان گرجی زبان فارسی را در مدرسه‌ها از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند و برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های گرجستان، رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی را انتخاب می‌کنند.

در این راستا، معلمان و فارسی‌آموزان مدرسه‌های گرجستان در آستانه عزیمت به ایران با حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

مصطفوی با تأکید بر لزوم ارتقای سطح دانش و مهارت‌های فارسی‌آموزان و شناخت ایران گفت: برگزاری این‌گونه اردوها تأثیر مهم و اساسی در یادگیری زبان فارسی و شناخت واقعی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایران امروز، برای بازدیدکنندگان از ایران ایجاد خواهد کرد.

او در ادامه، مهمترین هدف از برگزاری این اردوها را بهبود و تقویت فراگیری زبان فارسی دانش‌آموزان و آشنایی هرچه بیشتر فارسی‌آموزان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان و تشویق آنان به فراگیری زبان فارسی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های گرجستان بیان کرد.

نماینده بنیاد سعدی در تفلیس افزود: شرکت در این اردوها فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان فراتر از مناسباتی که در کلاس درس و مدرسه با دیگران دارند، با ظرفیت‌های آموزشی بنیاد سعدی آشنا شوند و از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی متنوعی که این بنیاد برای فارسی‌آموزان و معلمان تدارک دیده لذت ببرند.

او افزود: در این اردو، دانش‌آموزان در طول یک هفته علاوه بر گذراندن دوره آموزشی از مراکز علمی، آموزشی، هنری، موزه‌ها و کتابخانه‌ها و جاهای دیدنی تهران به همراه معلمان و استادان ایران‌شناس بازدید می‌کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان یادآور شد: دانش‌آموزان در یک برنامه رادیویی و تلویزیونی شرکت خواهند کرد و همچنین معلمان زبان فارسی نیز دوره آموزشی نحوه تدریس کتاب‌های آموزشی استاندارد بنیاد سعدی را آموزش می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها