شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
تاکید دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بر احیاء ساعت مطالعه در مدارس

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: احیاء ساعت مطالعه در کلاس درس دانش‌آموزان به اطلاعات و دایره لغات آنها می‌افزاید و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، حسین فرخنده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم با بیان این مطلب گفت: کتابخوانی، از شاخص‌های توسعه است و توسعه پایدار بدون کتاب امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مطالعه در کشور مطلوب نیست، افزود: یکی از راه‌های موثر در امر کتابخوانی دسترسی بیشتر به کتاب است و برپایی نمایشگاه کتاب ایده خوبی برای تقویت کتابخوانی به شمار می‌رود.

فرخنده گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید همه نگاه‌ها موثر واقع شود و در شرایط کنونی نقش دستگاه‌های اقتصادی بیشتر به چشم می‌خورد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: باید برای احیای ساعت مطالعه در مدارس و کلاس درس دانش آموزان تلاش کنیم و ساعتی را به مطالعه کتاب‌های غیردرسی برای دانش آموزان اختصاص دهیم تا دایره اطلاعات دانش‌آموزان بیشتر شود زیرا این امر می‌تواند به فرهنگ کتابخوانی کمک موثری داشته باشد.

وی همچنین به جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی هر ساله در این جشنواره رتبه برتر را کسب کرده است که نشان دهنده میل و علاقه روستائیان به کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها