پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
حدود ۳۰۰ طرح عمرانی حوزه فرهنگ در سراسر کشور در دست ساخت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در سخنانی، گفت: نزدیک به ۳۰۰ طرح عمرانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور در دست ساخت است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی امروز پنجشنبه پس از دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰۰ طرح عمرانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور در دست ساخت است، گفت: از مجموع این تعداد طرح عمرانی، حدود ۲۰ تا ۳۰ مورد از طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیصی برای طرح‌های عمرانی بر اساس پیشرفت فیزیکی است، گفت: در مورد تالار مرکزی سمنان با توجه به ظرفیت و ریشه غنی فرهنگی سمنان، تکمیل این طرح الزام‌آور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ کشور ایران مانند تنوع آب و هوایی و اقلیمی، دارای تنوع و ریشه است و کشور از لحاظ فرهنگ و تمدن، یک کشور چنداقلیمی است، افزود: جشنواره ملی ایل سنگسر که در مهدیشهر استان سمنان در حال برگزاری است، از اقدامات انجام شده برای معرفی فرهنگ غنی کشور است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای ثبت و ضبط فرهنگ اقوام است و در زمینه اسنادی و مکتوبات اسنادی به شکل تاریخ شفاهی و اسنادی، اقداماتی انجام شده است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ثبت موسیقی آوایی، کارهای قابل توجهی انجام شده و در کرمان، اجرای موسیقی نواحی با این نگاه از امروز شروع شده است.
 
صالحی بیان کرد: ثبت موسیقی اقوامی در فضایی روشن و عرضه آن در کشور و خارج از کشور دنبال می‌شود.

وی در پایان گفت: وزارتخانه نیز معرفی تنوع فرهنگی به ویژه فرهنگ اقوام کشور در سطح بین الملل در قالب جشنواره فرهنگی و هنری و اعزام هنرمندان را دنبال می‌کند.

بر اساس همین گزارش، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه این شهر، صبح امروز پنج‌شنبه در دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن بیان اینکه بزرگترین مشکل استان سمنان کمبود آب است، گفت: مردم استان منتظر آب هستند و انتظار می‌رود مسئولان کشوری برای این مهم پیش‌قدم شوند.


وی ضمن بیان اینکه جمعیت استان سمنان کم، اما دارای سابقه‌ای درخشان در کشور است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌تواند منشأ خدمات فراوانی برای کشور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه واژه ارشاد از هدایت‌گری و مرشدی گرفته‌ شده است و باید تمام اقدامات آن رنگ خدایی و دینی داشته باشد، یادآور شد: امیدواریم این سفر بتواند برای استان سمنان سرمنشأ خدمات مطلوب قلمداد شود.

آیت الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه‌های خوش‌نام دولت محسوب می‌شود، تصریح کرد: این حوزه باید بتواند برای فرهنگ گامی برداشته و شاهد خبرهای خوب در این حوزه باشیم.
 
یادآوری می‌شود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر، دیدار با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان سمنان و شرکت در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی به استان سمنان سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها