دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
یادبود مظاهر مصفا از شبکه چهار پخش می‌شود

یادبود مظاهر مصفا شاعر فقید معاصر امشب دوشنبه ۱۳ آبان در قالب برنامه «شب شعر» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برنامه تلویزیونی «شب شعر» امشب دوشنبه ۱۳ آبان با محوریت یادبود زنده‌یاد مظاهر مصفا شاعر و پژوهشگر معاصر از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

مظاهر مصفا، زاده ۱۳۱۱ در تفرش استاد دانشگاه، شاعر و مصحح معاصر بود که روز چهارشنبه ۸ آبان در ۸۷ ساگی درگذشت. به‌این‌ترتیب برنامه «شب شعر» برای گرامیداشت این‌شاعر با اجرای محمود اکرامی‌فر در گفتگو با وحید عیدگاه شاعر و استاد دانشگاه که مسئولیت تنظیم و نشر آثار مصفا را به عهده دارد و مرتضی امیری اسفندقه شاعر، به یادبود مظاهر مصفا و خدماتش به فرهنگ ایران، اختصاص دارد.

مظاهر مصفا یکی از قصیده‌سرایان زبان فارسی در دوره معاصر به‌شمار می‌آید که تاکنون چند مجموعه شعر از این استاد ادبیات فارسی به‌چاپ رسیده است که از آن میان می‌توان به «ده فریاد»، «سی سخن»، «توفان خشم»، «سپیدنامه» و «سی‌پاره» اشاره کرد. تصحیح «دیوان سنایی»، «کلیات سعدی» ،«دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی»، «مجمع‌الفصحاء از رضاقلی‌خان هدایت»، «دیوان نزاری قهستانی» و «جوامع‌الحکایات عوفی» از جمله آثار پژوهشی و ادبی مظاهر مصفا است.

همچنین در برنامه این هفته «شب شعر» اشعاری با صدای قیصر امین پور پخش می‌شود. ( ۸ آبان سالروز درگذشت این‌شاعر انقلاب بود. بازخوانی آخرین اخبار حوزه شعر با اجرای علیرضا بهرامی هم یکی‌دیگر از بخش‌های این برنامه زنده تلویزیونی است.

این‌ برنامه امشب دوشنبه ۱۳ آبان ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها