دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
جشنواره ادبی «ماورا» فراخوان داد

خانه ادبیات افغانستان «نصف جهان» جشنواره ادبی ماورا را ویژه اهالی فرهنگ افغانستان برگزار می‌کند. علاقه‌مندان تا ۱۲ آذر می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خانه ادبیات افغانستان «نصف جهان» به پاس  زبان فارسی، میراث کهن ملت افغانستان و شکوفایی هرچه بیشتر ادبیات این سرزمین، جشنواره ادبی ماورا را برگزار می‌کند. امید است این جشنواره دوستی، مهربانی و آشنایی هرچه بیشتر شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی را فراهم کند.

 
 بنا بر این فراخوان شرایط شرکت در بخش رقابتی جشنواره به شرح زیر اعلام شده است:
شاعران، نویسندگان و منتقدان افغانستانی ساکن افغانستان، ایران و سراسر جهان می‌توانند آثار خود را با در نظر داشتن شرایط زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
۱. دوره زمانی شرکت در این جشنواره از ۱۲ عقرب (آبان ماه) تا ۱۲ قوس (آذر ماه) است.
۲. این جشنواره در بخش‌های شعر (سنتی و آزاد)، داستان کوتاه و نقد ادبی برگزار می‌شود.
۳. علاقه‌مندان در بخش شعر، صرفا مجازند تا ۳ اثر خود را ارسال کنند. آثار بیشتر حذف می‌شود.
۴. در بخش داستان نیز داستان نویسان باید تنها دو داستان خود را ارسال کنند و آثار بیش از آن حذف خواهد شد. 
۵. در بخش نقد ادبی، نیز باید یک نقد که شامل نقد و بررسی مجموعه شعر یا مجموعه داستان از نویسندگان یا شاعران افغانستانی باشد، ارسال شود.
۶.همه آثار باید در قالب word و در یک فایل پیوستی (attachment)، تنها از طریق نامه الکترونیک (Email) به نشانی دبیرخانه فرستاده شود و عبارت «جشنواره ماورا» حتما در بخش موضوع (Subject) ثبت شود.
۷. اگر فردی در دو بخش شعر و داستان شرکت می‌کند، باید شعرها و داستان‌های خود را با رعایت مفاد بند ششم، در قالب دو فایل پیوستی درون یک نامه الکترونیک ارسال کند.
۸. مشخصات کامل صاحب اثر (شامل نام و نام‌ خانوادگی، تاریخ تولد، زادگاه، سکونت‌گاه کنونی، میزان تحصیلات، فهرست آثار ادبی منتشر شده، جوایز دریافتی از جشنواره‌ها، نشانی پستی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه) در صفحه اول فایل وُرد پیوست شده آثار به صورت دقیق تایپ شود.
۹. اسکن دقیق از تصویر تذکره (شناسنامه) یا کارت شناسایی مهاجرت یا گذرنامه در فایلی جداگانه به همراه فایل آثار درون همان نامه الکترونیک فرستاده شود.
۱۰. هر شرکت‌کننده‌ای که یکی از شرایط یادشده را رعایت نکند و مشخصات نام‌برده، ناکامل و اسکن مدارک وی، مخدوش یا مجعول باشد، از فرآیند داوری حذف می‌شود.
۱۱. این جشنواره محدودیت سنی ندارد.
یادآوری
یک ـ خانه ادبیات افغانستان «نصف جهان» با آگاهی از سختی‌ها و ناهمواری‌های پیش روی اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان در سال‌های اخیر و دیگر مشکلات و مصائب پیش روی سعی دارد با اتکا به همکاری و همدلی شما اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان چراغی از امید را روشن نگاه دارد.
دو - داوران افغانستانی و ایرانی آثار رسیده به دبیرخانه را داوری می‌کنند.
سه ـ به سه اثر برتر و سه اثر شایسته قدردانی در هر بخش جایزه‌هایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
چهار ـ نشانی پست الکترونیک دبیرخانه‌ جشنواره به این شرح است: mavara۱۳۹۸@gmail.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها