جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
افزایش 300 درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفان استان لرستان در دولت تدبیر و امید

مدیر عامل خانه کتاب در سفر به پلدختر، با کتابفروشان خسارت‌دیده از سیلِ بهار امسال دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل خانه کتاب با هدف دیدار با فعالان حوزه کتاب پلدختر و بازدید از کتابفروشی‌های خسارت‌دیده از سیلِ امسال، به همراه مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور کتابخانه‌های عمومی استان به این شهر سفر کرد.

حسینی‌پور در بدو ورود به پلدختر در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شهیده کاییدی حاضر و ضمن اهداء ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه این مدرسه، گفت: سیل پلدختر با همه مصائب و تلخی‌هایش، بار دیگر همدلی و وحدت مردم ایران در مواجهه با مشکلات را به خوبی نشان داد و امروز ما هم در کنار شما هستیم تا بخشی از سهم خود در بازسازی فرهنگی پلدختر را به جای آوریم.

فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم، ضمن تشکر از حضور مدیر عامل خانه کتاب در استان، گفت: آگاهی یکی از اصلی‌ترین نیازمندی‌های هر جامعه مترقی است و کتاب بهترین و کامل ترین مجرای دستیابی به آگاهی و معرفت است.

مدیر عامل خانه کتاب سپس با حضور در سطح شهر پلدختر، از کتابفروشی‌های خسارت دیده از سیل بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدهای فرهنگی قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید گفت: مشکلات شما را در تهران پیگیری کرده و تمام تلاش خود را در راستای رفع آنها و بهبود وضع موجود صرف خواهیم کرد.

مدیر عامل خانه کتاب همچنین در دیدار با فعالان حوزه کتاب استان لرستان، با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب، گفت: بنا بر آمار در حال حاضر ۲۹ ناشر در لرستان پروانه انتشار دارند و از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۵۶۸ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که آمار مطلوبی است اما ظرفیت استان بیش از این تعداد است.

حسینی‌پور تاکید کرد: جلوگیری از انتشار کتاب‌های که محتوای آن کمکی به نیازهای جامعه نمی‌کند، باید در گام اول توسط ناشران صورت بپذیرد و در این راستا ایفای درست نقش دروازه‌بانی توسط ناشران می‌تواند بسیار کارساز باشد.

وی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته و به دنبال تحقق شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «ایران فقط تهران نیست» طرح‌های توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به استانها سوق داده‌ایم و در همین راستا هم اینک خبرگزاری کتاب ایران در 18 استان فعال است تا فعالیت‌های این حوزه در استان‌ها را به‌خوبی در سطح کشور منعکس کند.

حسینی پور افزود: به دنبال اجرای طرح عصر کتاب در استان‌های کشور هستیم تا از این طریق مفاخر فرهنگ مکتوب در استان‌ها مورد تجلیل قرار گرفته و از حمایت‌های ویژه برخوردار شوند.

مدیر عامل خانه کتاب سپس با اشاره به تخصیص یارانه به کتابفروشی‌های مناطق کم‌برخوردار، گفت: برای حمایت از کتابفروشی‌های مناطق کم‌برخوردار، آمادگی داریم یارانه‌های استان لرستان را افزایش دهیم اما این کار نیازمند تلاش بیشتر کتابفروشی‌ها در جهت جذب هر چه بیشتر این یارانه‌ها است.

وی سپس به افزایش 300 درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفان استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از ناشران و مولفین کشور، علاوه بر اختصاص بن‌های حمایتی و بیمه فعالان حوزه کتاب، مقدمات اختصاص وام بانکی به این قشر، با بانک صادرات ایران صورت پذیرفته و انشاالله در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

حسینی پور در پایان گفت: آمادگی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی مانند ویراستاری و صفحه آرایی در لرستان را داریم و در صورت اعلام نیاز این کار را انجام خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها