شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
«لشگر خوبان» به پاکستان رفت

كتاب «لشگر خوبان» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد پاكستان از زبان فارسی به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «لشكر خوبان» در 695 صفحه و تیراژ 1000 نسخه، توسط انتشارات الولایه اسلام‌آباد پاكستان منتشر شده است. چاپ اول این كتاب در دسترس مخاطبان پاكستانی و اردو زبان این كشور قرار گرفت.

در این كتاب تقریظ و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت مطالعه كتاب‌های دفاع مقدس و جایگاه والای شهدای گرانقدر دفاع مقدس نیز درج شده است.

كتاب مذكور از کتاب‌های پُر مخاطب و جدیدی که اخیراً در حوزه خاطرات دوران دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است. معرفی مختصر كتاب «لشكر خوبان» خاطرات مهدی قلی رضایی، از رزمندگان دفاع مقدس است كه توسط معصومه سپهری، پژوهشگر و نویسنده گردآوری شده است.

این اثر حاصل گفت‌وگوی طولانی فرج قلی‌زاده با مهدی قلی رضایی است که بخش‌هایی از آن نیز به قلم معصومه سپهری بازنویسی و در قالب زندگینامه داستانی تنظیم شده است. در این کتاب برای نخستین بار از وقایع لشکر عاشورا سخن به میان آمده و شخصیت پردازی ملموس و موثر نویسنده از قهرمان داستان (مهدی قلی رضایی) در مجموع شخصیت نوجوانی را به تصویر می کشد که با جدیّت، عزم و همتی ستودنی، سخت‌ترین و خطیرترین لحظات میدان‌های حادثه و حماسه را تجربه کرده و از هر مأموریت و عملیاتی به یادگار زخمی برداشته که هنوز هم با اوست و هرگز لحظه‌ای از خود جدایشان نمی‌کند.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ارائه اطلاعاتی جدید درباره لشکر عاشورا و نقش واحدهای اطلاعاتی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.
گفتنی است؛ سال گذشته كتاب «دختر شینا» از کتاب‌های دفاع مقدس است كه خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار (صمد) ابراهیمی‌هژیر، فرمانده گردان 155 لشکر انصارالحسین(ع) در این كتاب آمده است که مقام معظم رهبری نیز تقریظی شفاهی برآن دارند.

این كتاب نیز از سوی انتشارات الولایه منتشر شده بود و توسط علاقه مندان كتاب‌های دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفته است. در سال‌های گذشته نیز كتاب‌هایی در خصوص دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و وصیتنامه‌های شهداء «من زنده‌ام» و «سلام بر ابراهیم» در پاکستان منتشر شده و از پُر مخاطب‌ترین كتاب‌ها در زبان اردو بوده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها