چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کتاب «خواب آب» از مجموعه نیاکان ما منتشر شد

«خواب آب» عنوان کتابی به قلم عباس جهانگیریان است که در قالب مجموعه نیاکان ما از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه‌ی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب با تصویرگری مسعود قره باغی برای نوجوانان بالای ۱۵ سال منتشر شده است تا آن‌ها را با سرگذشت آب و آب‌رسانی در ایران آشنا کند.

«پیدایش قنات و ظهور تمدن‌های جدید»، «مُقَنی‌ها، مهندسان آب و خاک»، «مهندسی طراحی و ساخت قنات»، «سد و بند»، «پیشینه‌ ساخت آب‌انبار در ایران»، «میرآب‌ها»، «زیرآب»، «تاریخ پیدایش کوزه»، «ساعت آبی»، «مهندسان و آب‌شناسان نامدار ایرانی» و... از جمله موضوع‌هایی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب «خواب آب» آمده: «آب آبادانی می‌آورد. هر کجا برود آباد می‌کند و هر جا نرود، ویرانی و بَرَهوت و بیابان به جا می‌گذارد. کشور ما روی نوار خشک و نیمه‌خشک کره‌ی زمین قرار دارد؛ به همین دلیل سایه‌ تهدید و ترس از خشکسالی، همیشه بر سر ما ایرانیان بوده و هست.» «نیاکان ما» مجموعه‌ای است که به گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن مردم ایران پس از اسلام پرداخته و تلاش دارد با نگاهی متفاوت به سرگذشت ایران، تاریخ را در دل زندگی مردم و فرهنگ آن‌ها جست‌وجو کند.

از این مجموعه علاوه بر این اثر تاکنون شش کتاب دیگر نیز منتشر شده که «قلم و تاج» سرگذشت وزیران ایرانی اثر ابراهیم حسن‌بیگی و «زنگ‌هاو راه‌ها» سرگذشت بازرگانی در ایران به قلم حسین بکایی است.

همچنین مهدی میرکیایی داستان کتاب و کتاب‌خوانی را در «کاروان دانایی» و عباس جهانگیریان در کتاب «مدرسه‌ فرشتگان» داستان پزشکان ایرانی از زمان ساسانیان تاکنون را نقل می‌کند. در همین حال داستان ورزش در ایران در کتاب «گوی و چوگان» به نویسندگی جمال‌الدین اکرمی روایت شده است و با مطالعه‌ کتاب «خورشید کالسکه‌سوار» حسین بکایی می‌توان با سرگذشت گاهشماری در ایران آشنا شد.

کتاب «خواب آب» در ۶۰ صفحه با جلد سخت و شمارگان ۲هزار و۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به قیمت ۲۸ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها