دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
بازدید صالحی از کتابخانه مرکزی تبریز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به این شهر سفر کرده بود، از کتابخانه مرکزی تبریز بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات آن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی همچنین از گنجینه نسخ خطی این کتابخانه نیز بازدید کرد.

در این گنجینه نسخه‌ای از انجیل به قدمت یک هزار و صد سال که به زبان سریانی نوشته شده نگهداری می‌شود. این انجیل بر روی پوست ماهی نوشته شده است. دیوان صائب تبریزی نیز با دستخط این شاعر نامی در این گنجینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پایان این بازدید در دفتر یادبود این کتابخانه نوشت: «همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز از كتابخانه مرکزی تبریز بازدید داشتم. کتابخانه‌ای که با عشق و شور و تدبیر تاسیس و تداوم یافته است. هم نسخ خطی و سربی و سنگی آن بس ارزشمندند و میراث غنی از فرهنگ اسلامی و ایرانی را نشان می‌دهند و هم شیوه اداره کتابخانه و سرویس‌دهی متنوع آن پاسخگوی نیازهای پژوهشگران و علاقه مندان دانش و فرهنگ است.

به روح بانیان و پشتیبانان این نهاد ارزشمند درود می‌فرستم و از تمامی دست‌اندرکاران این مجموعه اثرگذار سپاسگزارم.»

در حاشیه این بازدید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روند تجمیع مجوزهای این وزارتخانه گفت: تقلیل مجوزها از سیاست‌های این وزارتخانه بوده و تلاش شده تا بیش از ۱۰۰ مجوز به ۳۶ مجوز تقلیل یابد تا سهولت کسب و کار فرهنگی مشخص شود.

وی افزود: مرحله بعد از این اقدام دستورالعمل های این مجوزها است که به صورت شفاف منتشر می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اقدام دیگری که صورت گرفته پنجره واحد است که امکان خدمات‌دهی آنلاین بدون مراجعه حضوری را فراهم کرده است که تا پایان سال هر فردی در اقصی نقاط کشور نیاز به خدمات این وزارتخانه داشته باشد می‌تواند بدون مراجعه حضوری خدمات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کند.

صالحی تصریح کرد: این اقدامات منجر به برخی تفویض اختیارات می‌شود و در حال‌حاضر نیز مجوز خدمات به بسیاری از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تفویض شده است.

وی درباره روند فعالیت‌های بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان هم گفت: هیات مدیره این بنیاد جدید و تازه نفس است و تصمیمات تحرک‌بخش بیشتری برای این بنیاد در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها