دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
تعامل کتابخانه مجلس و مرکز اسناد صنعت نفت

مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت و کتابخانه و مدریت موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین در حوزه اسناد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، سه‌شنبه (23 مهرماه)، اکبر نعمت‌اللهی، مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت و هیئت همراه، از کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی،‌ دیدار و سپس در جلسه مشترکی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد؛ رئیس کتابخانه مجلس و مسئولان این مرکز برگزار شد، شرکت کرد.
 
در این جلسه مشترک معاون منابع و خدمات فنی، رئیس حوزه ریاست و مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس و چند تن از مسئولان اداره موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت حضور داشتند و مواضع مشترک دو مرکز، بررسی شد.
 
در ابتدای جلسه، اکبر نعمت‌اللهی، توصیف کوتاهی از اداره موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ارائه کرد و گفت:  تاکنون، حدود 25 میلیون برگ سند در این حوزه را گردآوری کرده و در مراحل فهرست‌نویسی این منابع هستیم.

وی ادامه داد: برای انتشار این اسناد هیچ محدودیتی نداریم و همگی قابل ارائه به مراجعین و محققان هستند؛ ‌مگر اسنادی که کاملاً جنبه شخصی دارد.
 
مدیر اداره اسناد و موزه‌های وزارت نفت، در مورد موزه‌های این مرکز نیز گفت: در حال تلاش برای افتتاح 30موزه نفت در کشور هستیم و تاکنون 124 نقطه مرتبط، ثبت ملّی شده‌اند.
 
در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، شرح مختصری در مورد معرفی کتابخانه مجلس ارائه داد و گفت: در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی،‌ تعداد قابل‌توجهی سند در حوزه صنعت نفت نگهداری می‌شود و یکی از همکاری‌های بین دو مرکز می‌تواند تلاش برای انتشار مشترک این اسناد باشد.

وی همچنین برای انتشار مشترک اسناد اداره موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت با عنوان «نفت و قانون‌گذاری»، اعلام آمادگی کرد.
 
رئیس کتابخانه مجلس همچنین در باره همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های مشترک اسنادی و نیز برگزاری نشست‌های علمی، با موضوع اسناد نفت و همکاری‌های موزه‌ای بین دو مرکز، پیشنهاداتی مطرح کرد.
 
در پایان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به نمایندگی حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد‌علی عماد و مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت به نمایندگی اکبر نعمت‌اللهی، امضا شد.
 
اهداف این تفاهم‌نامه، تبادل اطلاعات، اسناد و مدارک آرشیوی و کتابخانه‌ای، انتشار کتاب یا مجموعه‌های درخور چاپ،‌ برگزاری نشست‌های کارشناسی و همایش‌های پژوهشی و نمایشگاه‌های سندی مشترک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها