جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان به کار خود پایان داد

سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان شامگاه پنجشنبه ۲۵ مهرماه پس از شش روز فعالیت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، شامگاه پنجشنبه ۲۵ مهرماه در آخرین روز فعالیت سیزدهمین نمایشگاه کتاب این استان، استاندار لرستان در بازدید از این رویداد فرهنگی، گفت: ریشه توسعه نه جاده است و نه سیمان و سنگ، بلکه اصلی‌ترین عامل توسعه، فرهنگ است.

سیدموسی خادمی در جریان این بازدید ضمن ابراز رضایت از برگزاری این رویداد فرهنگی در استان متبوعش، گفت: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی هر استان است که امسال نیز برای چندمین مرتبه متوالی به‌خوبی و در سطح قابل قبولی در استان برگزار شد. 


استاندار لرستان با تاکید بر سابقه فرهنگی طولانی و علاقه‎مندی مردم لرستان به دانش و دانستن، تصریح کرد: آنگونه که اعلام شده، علی‌رغم افزایش قیمت کتاب که بنا به گفته ناشران بین دو تا دو نیم درصد افزایش داشته، تمامی ۴۵۰ میلیون تومان بن اختصاص یافته به نمایشگاه به فروش رسید و تقریبا به همین میزان هم خرید نقدی صورت گرفته است که این موضوع بیانگر استقبال بسیار خوب مردمی از این نمایشگاه بوده است.

همچنین آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در جریان بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استا، ضمن ابراز رضایت از کیفیت برپایی این رویداد فرهنگی و تقدیر از دست‌اندرکاران آن، گفت: کتاب یک رسانه ماندگار است و امروز گرچه رسانه‌های بسیاری برای دستیابی به اطلاعات و آگاهی در اختیار افراد قرار دارد ولی جایگاه کتاب هیچگاه از بین نمی‌رود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب موثرترین و مهمترین رویداد فرهنگی استان در طول یک سال است و خوشبختانه نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته از یک ویژگی مهم برخوردار است و آن اینکه، نیازمندی‌های استان به‌خوبی دیده شد و موضوعاتی که در این نمایشگاه ارائه گردیده متناسب با شرایط امروز استان بود.


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نقش کتاب در سالم نگه داشتن فضای جامعه بر هیچکس پوشیده نیست و والدین باید کودکان خود را از همان آغاز با کتاب انس دهند تا سلامت جامعه تضمین شود. توسعه فرهنگی استان، پیش‌نیاز توسعه همه‌جانبه است و ما اگر می‌خواهیم به توسعه دست یابیم، باید فعالیت‌های فرهنگی را گسترش داده و در تمام رویداد‌ها پیوست فرهنگی را لحاظ کنیم.

تجلیل از مروجان کتاب و حامیان فرهنگ استان
همچنین بر اساس این گزارش، همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان و در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از چهار تن از مروجان کتاب و حامیان فرهنگ استان تجلیل شد.


در این مراسم از حبیب جمشیدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و عرت جعفری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت به عنوان مروجان کتاب، قاسم ولی‌زاده، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، به پاس سال‌ها حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز داریوش جعفری، نویسنده حوزه کودک و نوجوان به عنوان فعال فرهنگی این حوزه تجلیل شد.

رونمایی از ۱۳ عنوان کتاب در آخرین روزهای نمایشگاه
همچنین در جریان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان و در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون فرهنگی این اداره‌کل از ۱۳ عنوان کتاب انتشارات هاویر و انجمن داستان نویسی رونمایی شد.


کاج‌های سوزنی، چشمکی از سر اجبار، آریتمی‌های فوق بطنی، شایع‌ترین مسمومیت‌های دارویی، بیماری‌های نفرولوژی و ارولوژی کودکان، جراحی thorax، ایران به سوی توسعه و آن سوی فردا، تعدادی از کتب رونمایی شده در این مراسم بود.

این سرزمین، نگاهی به فرهنگ و باور‌های مردم، آسیب شناسی نظام آموزشی در ایران، شهروند گفتمان نظریه‌ها و دیدگاه‌های فرا ملی و اصحاب حسین عنوان دیگر کتاب‌های رونمایی شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها