جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
اسلام‌آباد غرب در رویای پایتختی کتاب

ویژه برنامه‌های روستاهای دوستدار کتاب در روستای قباد شیان با تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی کتاب و کتابخوانی روستا با حضور چهرهای ادبی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از کمیته اطلاع رسانی اسلام آبادغرب نامزد پایتخت کتاب ایران، روز پنجشنبه 25 مهرماه مراسمی تحت عنوان روستای قباد شیان روستای دوستدار کتاب ایران، با حضور محمدی‌زاد بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، عزتی معاون حوزه هنری استان کرمانشاه، امین شیرزادی شاعر و جمع از دانش‌آموزان و مردم این روستا که از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد غرب است، برگزار شد.

در این مراسم دهیار روستای قباد شیان با اشاره به جایگاه ادبی روستا گفت: بنا داریم برنامه‌ریزی مناسب برای جهت‌گیری فعالیت‌های فرهنگی به ویژه روستاهای دوستدار کتاب داشته باشیم و از ظرفیت همه نخبگان در این زمینه استفاده کنیم.

در ادامه محمدی‌زاد بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب با بیان اینکه بدون توجه به موضوع فرهنگ تمام فعالیت‌های ما ناقص باقی خواهند ماند و راه به جایی نخواهیم برد، گفت: امروز در سطح ۴ دهستان تابع بخش مرکزی اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر در حال تحقق است و یکی از این برنامه‌ها روستاهای دوستدار کتاب است که بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

وی افزود: امروز نگاه ما در کنار عمران و فعالیت‌های عمرانی، به موضوع فرهنگ منعطف شده است و باور داریم تنها راهی که می‌تواند به روستاها پویایی و نشاط ببخشد فعالیت فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی است.


بخشدار مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب با تاکید بر لزوم انجام کارهای فرهنگی به‌ویژه موضوع کتاب از حمایت این بخشداری در راستای کارهای فرهنگی با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشاره سخن گفت و افزود: بستر پیشرفت و توسعه روستایی با نگاه فرهنگی فراهم است.

در ادامه مراسم خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب به نقش بخشدار و دهیاری روستای قباد شیان در برگزاری این کار فرهنگی اشاره کرد و خواستار مشارکت تمام نخبگان و فعالان فرهنگی این روستا به مقوله کتاب و روستای دوستدار کتاب شد.

تمری افزود: اولویت اصلی ما طرح پایتخت کتاب ایران و از آن مهمتر گسترش فرهنگ مطالعه در سطح جامعه است و باور داریم که کتاب با خودش دانایی به ارمغان خواهد آورد و حاصل دانای رشد و پیشرفت و تربیت نخبگان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه افزود: هم اکنون اقدامات خوبی در سطح روستاهای بخش مرکزی اسلام آبادغرب در حال تحقق است و این مساله به همت بخشدار مرکزی و مجموعه دهیاران عزیز است که به دنبال آن هستند تا با کتاب روستایی فرهیخته و اهل دانش داشته باشند.

امین شیرزادی از شاعران و نویسندگان استان و کشور که برای شرکت در برنامه‌های روستای دوستدار کتاب به زادگاه خود آمده بود، با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، به نقل خاطراتی از دوران دبستان خود در این روستا پرداخت و گفت: انتظار دارم دانش آموزان از همین دوران ابتدایی با کتاب آشنا شوند که در آینده بتوانند جامعه‌ساز باشند و اگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاعه پیدا کند، روند پیشرفت و آبادانی با محوریت دانایی شکل خواهد گرفت.

محسن عزتی معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه نخبگان در توسعه کتابخوانی در جامعه، گفت: باید به معرفی نخبگان همت بگماریم و در این راستا بیش از هر کس مردم نقش دارند.

بر اساس این گزارش، در خاتمه به دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه نقاشی با موضوع کتاب هدایایی تقدیم شد.

یادآوری می‌شود، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا و هر ساله 10 روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها