پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
برپایی غرفه نشر شاهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت

نشر شاهد با ۲۳ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ در غرفه ملی ایران حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر افزود: ژانر ایثار و ادبیات حوزه ایثار و مقاومت در عرصه بین المللی جنبه مشترک و در بین افکار عمومی جهانیان از جایگاه ویژهای برخوردار است و جزو هویت ملی و تاریخ کشورها محسوب می شود و برای توسعه فرهنگی به عنوان شاخص پیشران عمل نموده و همبستگی ،انسجام و همدلی را تقویت می نماید.

وی به زیست بوم جهانی و تسهیم، تشریک و تداوم جریان اطلاعات و ارتباطات در دنیا اشاره و ادامه داد: دیپلماسی ایثار در بنیاد شهید و امور ایثار گران و تبیین مفاهیم آن جز اولویت ها اعلام گردیده است و برای رسیدن به این هدف بایستی محصولات ادبی و فرهنگی با الهام از تجربیات جهای تولید شود.

نریمانی هدف از شرکت در این نمایشگاه را ارتباط با ناشران کشورهای خارجی و آشنایی مخاطبان سایر کشورها با کتابهای نشر شاهد عنوان کرد و گفت:کتاب های نشر شاهد در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت شامل منتخبی از بهترین آثار ترجمه ای نشر شاهد در سالهای اخیر است.

نریمانی در ادامه بر ضرورت ترجمه آثار حوزه ایثار و شهادت تاکید و اظهار کرد: تاکنون ۷۰ عنوان از کتاب‌های نشر شاهد به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرانکفورت یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب است، یادآوری کرد: نشر شاهد در غرفه ملی ایران در کنار ۲۰ ناشر مطرح کشور هفتادویکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضوری فعال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها