چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
دوشنبه‌های کتابخوانی در بوشهر کلید خورد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: با همکاری اداره‌کل بهزیستی استان «دوشنبه‌های کتابخوانی» در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، آنیتا مظفری در مراسم «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه در مهدکودک مهرآوران» که با حضور علیرضا حاجیونی سرپرست بهزیستی استان بوشهر روز گذشته (سه‌شنبه، 23 مهرماه) برگزار شد، گفت: بر اساس تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، باشگاه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک استان باید راه‌اندازی و تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج و فرهنگ کتابخوانی با هدف استفاده عموم و تشویق و ترغیب افراد جامعه به کتابخوانی در قالب برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از اهداف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه افزایش سرانه مطالعه است، افزود: در شش ماهه اول سال جاری ۲۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در حوزه کتاب اجرا شده است.

این مقام مسئول در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، آمادگی این دستگاه اجرایی حوزه فرهنگ را برای انعقاد قرارداد با سایر دستگاه‌های اجرائی برای همکاری در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اعلام کرد و برگزاری کارگاه‌های آموزش مربیان باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، اجرای طرح‌های کتاب آزادی، پرواز کتاب، دیوار مهربانی کتاب، کافه کتاب، تاکسی کتاب و میلاد کتاب را از جمله برنامه‌های این اداره کل در حوزه کتاب عنوان کرد.

مظفری در پایان با اشاره به اینکه دوره‌های تخصصی آموزش کتابخوانی برای مربیان مهدهای کودک از سوی معاونت امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و گواهی معتبر صادر خواهد شد، یادآور شد: مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌ها و ایده‌های نو و خلاق در راستای ترویج فرهنگ مطالعه استقبال می‌کند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: روزهای دوشنبه‌ هر هفته در مهدهای کودک استان به نام «دوشنبه‌های کتابخوانی» تعیین شده است که مربیان مهد کودک در این روز کودکان را با روش‌های خلاقانه کتابخوانی آشنا می‌کنند.

علیرضا حاجیونی درباره برگزاری طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک بوشهر توضیح داد: با توجه به این حقیقت که سرانه کتابخوانی در کشور پایین بوده، سازمان بهزیستی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهمنامه همکاری با هدف تشویق کودکان ‌به کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌های امضا کرده که این مهم در بوشهر نیز اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کودکان را باید در مهد کودک با کتابخوانی آشنا کرد، افزود: بهترین جامعه هدف که برای فرهنگسازی در جامعه می‌توان روی آن کار کرد، کودکان زیر شش سال است که در این زمان شخصیت اصلی آنان شکل می‌گیرد و اداره بهزیستی نیز علاوه بر اجرای طرح دوشنبه‌های کتابخوانی گام‌های بیشتری در این راستا برداشته است.

یادآوری می‌شود، اجرای سرود کتاب از سوی کودکان نوباوه و قرائت پیمان‌نامه کودکان مهرآوران و اهدای آن به سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر از جمله برنامه‌هایی بود که در این آیین اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها