سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
بهترین مکان نگهداری اسناد خانوادگی «آرشیو ملی» است

رئیس اسبق بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران با تشریح اهمیت عقدنامه‌‌های قدیمی ازدواج روستایی گفت: بهترین مکان برای نگهداری اسناد خانوادگی ساختمان «آرشیو ملی» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، یکصد و بیست و چهارمین جلسه کارگروه ارزیابی و خرید اسناد آرشیوی غیردولتی با حضور معاون اسناد ملی سازمان و اعضای کار گروه در ساختمان «آرشیو ملی» ایران برگزار شد.

سیدعبدالله انوار، نسخه‌شناس و رئیس اسبق بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران به‌عنوان یکی از اعضای کارگروه ارزیابی و خرید اسناد در ادامه بررسی اسناد این جلسه به اهمیت عقدنامه‌‌های قدیمی ازدواج‌های روستایی پرداخت و گفت: علت اهمیت این عقدنامه‌‌ها در این است که محتوای این مجموعه‌ها اطلاعات بسیار خوبی از وضعیت کشاورزی مناطق زندگی افراد می‌دهد.

توجه سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عقدنامه‌های روستایی ارزشمند است
همچنین در این جلسه سیروس پرهام، موسس آرشیو ملی ایران نیز حضور داشت در تایید صحبت‌های کارشناسی عبدالله انوار بیان کرد: از طرفی هم تعداد عقدنامه‌های قدیمی ازدواج روستایی در ایران بسیار کم است و توجه سازمان اسناد و کتابخانه ملی به  این عقدنامه‌ها ارزشمند است.

ارزیابی و قیمت‌گذاری 13 مجموعه اسناد در آرشیو ملی ایران
در این جلسه و به گفته جلال طاهری، مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان، 13 مجموعه اسناد شامل فرمان، طومارپارچه‌ای (زیج)، عقدنامه، کتابچه، دفترچه، عکس، قرآن، کارنامه‌های قدیمی تحصیلی و رسید سهام متعلق به دوره زمانی ( ۱۲۸۷- ۱۳۶۵ق)، ( ۱۳۱۷– ۱۳۸۱ش) و ( ۱۹۵۵–۱۹۷۹م) مورد ارزیابی، کارشناسی و قیمت‌گذاری قرار گرفت.

همچنین در این جلسه علی زرافشان، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به دلیل تجربه و سوابق خود در حوزه کلان مدیریت در آموزش و پرورش نیز در حین ارزیابی برخی مدارک و کارنامه‌های تحصیلی قدیمی به تشریح و توضیحات تخصصی در این زمینه پرداخت.

براساس این گزارش، در یکصدوبیست و چهارمین جلسه کارگروه ارزیابی و خرید اسناد آرشیوی غیردولتی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کارشناسانی از جمله کاوه بیات، فتح الله کشاورز، محسن روستایی و فیاض شجاعی، دادستان کل دیوان محاسبات کشور نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها