شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
«جامعه و بازار در عصر ناصری» معرفی می‌شود

آیین معرفی کتاب «جامعه و بازار در عصر ناصری» نوشته فیاض زاهد و هدی موسوی چهارشنبه ۲۴ مهر با سخنرانی منصوره اتحادیه، سعید لیلاز، نعمت احمدی‌نسب و نویسندگان کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشر تاریخ ایران آیین معرفی و بررسی کتاب «جامعه و بازار در عصر ناصری» نوشته فیاض زاهد و هدی موسوی را از ساعت ۱۷:۳۰ چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) برگزار می‌کند.
 
در این نشست منصوره اتحادیه، سعید لیلاز، نعمت احمدی نسب و نویسندگان کتاب برای حاضران سخنرانی خواهند کرد.

«جامعه و بازار در عصر ناصری: با نگاهی به اوضاع اجتماعی و اقتصادی در عصر قاجار» نوشته فیاض زاهد و هدی موسوی با شمارگان هزار نسخه، ۴۹۱ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان از سوی نشر تاریخ ایران روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نویسندگان در این کتاب ضمن تمرکز بر وضعیت بازار و مولفه‌های اقتصادی، شیوه معاش و داد و ستد اقتصادی، وضعیت آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی مرتبط، زنان و منزلت آنان، پول و مسائل اقتصادی مرتبط با آن، تجارت داخلی و خارجی، بیماری‌های واگیردار و... را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

هدف نویسندگان نشان دادن وضعیتی است که اجداد تهرانی‌ها در دوران قاجاریه با آن مواجه بودند. این رویکرد به مخاطبان در درک بهتر نهضت‌ها و پویش‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی آن دوران کمک می‌کند. فراموش نکنیم که مکانیزم‌های استعماری از این دوران وارد در اقتصاد ایران می‌شود و نویسندگان با تمرکز پژوهش بر مساله بازار در دوران ناصری بررسی خواهند کرد که نهاد بازار تا چه میزان تاثیر و کارآمدی بر مولفه‌های اجتماعی داشته است.

به باور نویسندگان اقتصاد کشاورزی و شبه فئودالی ایران در دوره قاجار در نتیجه تغییرات بین المللی و ملی اساسا نیازمند بازبینی بود و انقلاب مشروطه به این دلیل رخ داد که اقتصاد دوره قاجار پاسخ مطالبات اجتماعی را نمی‌داد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در روز و ساعت اعلام شده به خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در تهران، میدان فلسطین، ابتدای خیابان طالقانی غربی، پلاک 514، مراجعه کنند. حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها